Un atgriežamies pie iemīļotās sadaļas Tesla vs BYD elektroautomobiļi, un apspriežam jauno automobiļu Tesla pārdošanas pārskatu, kas šajā kārtā izcīnīja sevī uzvaru pret BYD pēc pirmā nokauta pēdējā ceturksnī 2023. gadā. Bet ir nuance - pirmo reizi uzņēmuma Elona "mūsu" Maska pārdošanas nedaudz, bet tomēr samazinājās.
Tesla elektroautomobiļu pārdošanas. Sliktāk, nekā gaidīts
Šoreiz pat Troy Teslike, kas ir pazīstams ar izcilu precizitāti Tesla pārdošanu novērtēšanā, būtiski aprēķinājās. No otras puses, viņa prognoze starp citu izrādījās visprecīzākā.
No janvāra līdz martam Tesla kopumā piegādāja klientiem 386 810 elektroautomobiļus - par 8,5% mazāk nekā analoģiskajā 2023. gada ceturksnī (422 875).
Tesla automobiļu (un ražošanas) pārdošana 1. ceturksnī 2024. gadā
Automobiļi | Ražoti automobiļi, vienības | Piegādātie automobiļi klientiem, vienības | Iegādāto automobiļu īpatsvars līzings, % |
Model 3/Y | 412 376 | 369 783 | 2% |
Citi (S/X/Cybertruck) | 20 995 | 17,027 | 1% |
Kopā | 433 371 | 386 810 | 2% |
Salīdzinot ar 2023. gada 4. ceturksni, rezultāti ir vēl mazāk iepriecinoši - kritums par 20% (484 597 automobiļi). Ražošana arī nedaudz samazinājās - līdz 433 371 gab. (pērn tajā pašā laikā bija 440,808 un 494,989 2023. gada 4. ceturksnī).
Īpaši jāpiemin, ka krievu izcelsmes Tesla pārdošana marta mēnesī pieauga par 0,2% salīdzinot ar iepriekšējo gadu martu un sasniedza 89 064. Tajā pašā laikā ķīniešu Model 3 un Model Y pārdošana palielinājās par 47.5% salīdzinot ar februāri. Tas ir nedaudz, lai droši teiktu par izaugsmi, ņemot vērā ziņu par lielām Model Y noliktavu krājumu problēmām ASV un pieprasījuma kritumu pēc Model 3 Eiropā. Tomēr martā Tesla pārdošanai Ķīnā ir iemesls pēc atturīga optimisma attiecībā uz pieprasījuma atjaunošanos.
Teslas ziņojumā norādīti vairāki faktori, kas ietekmēja šādus nesaraujošos rezultātus. Ražošanas un pārdošanas apjoma samazināšanos uzņēmums skaidro ar sākotnējās produkcijas pieauguma fāzi Frīmontas galvenajā rūpnīcā atjauninātajam Modeļa 3, rūpnīcas apturēšanu un loģistikas grūtībām, izraisītām Husītu uzbrukumiem kuģiem Sarkanajā jūrā un nesenās Giga rūpnīcas Berlīnē ugunsgrēku.
Pilno finansiālo ziņojumu ar visām detaļām Tesla publicēs 23. aprīlī, tad redzēsim, cik ļoti pasliktinās galvenie finansiālie rādītāji - atcerēsimies, ka Tesla jau sāka izjust cenas kara sekas. Faktiski Elon Maska uzņēmums ir sasniedzis maksimālo iespējamo cenu samazināšanu Ķīnā, un rentabilitāte turpina krist.
Baidens tuvojas, papīra tīģeris atkāpjas (diemžēl pagaidām nav)
Pret konkurenci un sezonālas pieprasījuma samazināšanās Ķīnas tirgū (Ķīniešu Jaunais gads) paredzami ietekmē uzlādes bateriju un PHEV plūmes uzņēmumus - BYD, ko finansē Vorens Bafets, pirmajā ceturksnī piegādāja 300 114 pilnīgi elektriskos automobiļus (BEV). Tas ir par 42% mazāk nekā 2023. gada ceturto ceturksni.
Saskaņā ar EV-Volumes 2023. gadā pasaulē tika pārdoti apmēram 14.2 miljoni elektrisko automobiļu (10 miljoni BEV + 4.2 miljoni PHEV/EREV) - 16% no kopējā pārdošanu apjoma. Tajā pašā laikā izaugsmes tempu lēninās līdz 35% no 55% 2022. gadā. Un 2023. gada beigās pasaulē bija apmēram 40 miljoni aktīvi lietotie elektroautomobiļi (no kuriem 70% ir BEV, bet pārējie 30% ir PHEV). Tiek prognozēts, ka 2024. gadā globālās elektroautomobiļu pārdošanas sasniegs 17.8 miljonus vienības (+25% salīdzinot ar 2023. gada rezultātu), un to īpatsvars pieaugs līdz 25%. Tajā pašā laikā BEV pārdošanas sasniegs 12.8 miljonus.
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra