Norvēģu Automobiļu federācija (NAF) un žurnāls Motor veica elektrisko automašīnu El Prix ziemas nobraukuma testu. Negaidīti uzvarēja Polestar 3, sasniedzot otro labāko ziemas rezultātu vēsturē.
Tesla līdz šim bija stabils līderis iepriekšējos nobraukuma testos. Tā piedalījās, uzstādot augstus cerības par savu Model 3 LR RWD, kam pēc WLTP cikla ir 702 km nobraukums. Tomēr faktiskie rādītāji izrādījās par ceturtdaļu pieticīgāki un pat nedaudz maldinoši.
No otras puses, Polestar 3 pārsniedza gaidas, ziemas apstākļos nolidis iespaidīgos 531 km. Šis rezultāts atšķīrās tikai par 5,18% no tā norādītā reitinga 561 km pēc WLTP.
Testa laikā notika zināma interesanta situācija. Tesla Model 3 apstājās pēc 548 km nobraukšanas. Tika uzskatīts, ka tas ir acīmredzams uzvarētājs.
Bet Polestar 3 nobrauca 531 km, tomēr šī elektriskā automašīna apstājās gandrīz 300 m pirms Teslas. Ātra pārbaude parādīja, ka Tesla Model 3 katru 100 km garumā pievienoja aptuveni 4,7 km: citiem vārdiem sakot, Tesla „piekrāsoja” savus nobraukuma rādītājus par gandrīz 5%. Šī kļūda tika ņemta vērā un Polestar 3 bija atzīts par uzvarētāju ar nelielu reālo nobraukuma pārsvaru.
Interesanti, ka trešajā un ceturtajā vietā esošās elektroauto uzrādīja gandrīz identiskus rezultātus, lai gan atpalika no līderiem. Porsche Taycan un Kia EV3 varēja nobraukt 499 km, pirms izlādējās. Tas ir aptuveni par 15% mazāk nekā norādītais nobraukums pēc WLTP cikla.
Elektrisko automobiļu El Prix nobraukuma tests tiek veikts divreiz gadā Norvēģijā, novērtējot reālo nobraukumu salīdzinājumā ar oficiālajiem WLTP rādītājiem. Ziemas versija piedāvā sevišķi sarežģītus apstākļus. Maršruts ietvēra slidenos ceļa apstākļus un aptuveni 1000 m kāpumu.
Elektriskais automobilis | Faktiskais nobraukums | Atšķirība no WLTP |
---|---|---|
Polestar 3 | 531 km | -5% |
Tesla Model 3 | 531 km | -24% |
Porsche Taycan | 499 km | -16% |
Kia EV3 | 499 km | -15% |
BYD Tang | 482 km | -9% |
Audi Q6 e-tron | 481 km | -22% |
Hongqi EHS7 | 452 km | -16% |
VW ID.7 GTX Tourer | 440 km | -23% |
Ford Explorer | 437 km | -17% |
BYD Sealion 7 | 436 km | -13% |
Lotus Emeya | 436 km | -13% |
Hyundai Ioniq 5 | 436 km | -20% |
XPeng G6 | 429 km | -22% |
Porsche Macan | 429 km | -22% |
BYD Seal U | 421 km | -16% |
Nio EL8 | 412 km | -18% |
BMW i5 Touring | 392 km | -21% |
Mercedes G580 | 381 km | -14% |
Volvo EX30 | 371 km | -21% |
Peugeot E-5008 | 361 km | -26% |
Mini Countryman | 355 km | -11% |
Peugeot E-3008 | 347 km | -32% |
Smart #3 | 346 km | -17% |
Voyah Dream | 344 km | -29% |
Visnepietiekamākie testā izrādījās Peugeot E-3008. Tas izģibinājās pēc 347 km nobraukuma – tas ir par 163 km mazāk par norādīto WLTP nobraukumu. Voyah Dream pārsniedza to pats, sasniedzot mazāko nobraukumu visā testā – 344 km jeb 71% no norādītā nobraukuma. Trešais vissliktākais elektriskais automobilis bija vēl viens Peugeot – E-5008. Tas nobrauca 361 km, kas ir par 127 km mazāk par norādīto nobraukumu.
Avots: arenaev
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra