MegaBits.lv - ir tiešsaites žurnāls, kur tu vari atrast jaunumus un ziņas par mūsdienīgam tehnoloģijam


Atpakaļ
Auto

Tesla zīmola vērtība 2024. gadā samazinās par 15 miljardiem ASV dolāru Ilona Maska "antagonisma" un novecojošas modeļu klāsta dēļ.

Tesla zīmola vērtība 2024. gadā samazinās par 15 miljardiem ASV dolāru Ilona Maska "antagonisma" un novecojošas modeļu klāsta dēļ.
0 0 44 0

Pēc pētniecības firmas Brand Finance datiem (caur CNBC), Tesla zīmola vērtība pašlaik ir 43 miljardi dolāru, salīdzinot ar 58,3 miljardiem dolāru 2024. gada sākumā — kritums tiek fiksēts otro gadu pēc kārtas.

Pēc Brand FinanceBrand Finance, kas atrodas Londonā, veic plašus patērētāju aptaujas un analizē tūkstošiem uzņēmumu finanšu datus, izvērtējot ienākumus, licencēšanas līgumus, peļņu u.c., lai novērtētu zīmolu vērtību. Vērtējumi ietver korporatīvos zīmolus un apakšzīmolus, kas saistīti ar atsevišķām preču līnijām., kā krituma iemeslus saskata modeļu klāsta novecošanos un Tesla izpilddirektora Īlona Maska "antagonismu".

«Ir cilvēki, kuri uzskata viņu par izcilu, bet arī daudzi, kas tam nepiekrīt», saka Brand Finance ģenerāldirektors Deivids Hejs. «Ja jūs pērkat elektromobiļus, Maska personība, iespējams, ietekmē jūsu viedokli par to, vai vēlaties iegādāties kādu no viņa kompānijas automašīnām, bet tas ir tikai viens no daudziem faktoriem».

Pēc Brand Finance datiem, pašlaik dārgākais zīmols auto industrijā ir Toyota ar vērtību 64,7 miljardi dolāru, otrajā vietā atrodas Mercedes ar 53 miljardiem dolāru.

Brand Finance aptaujas ietvaros analizēja aptuveni 175 000 respondentus, no kuriem apmēram 16 000 dalījās savos viedokļos par Tesla – un tie, kā izrādījās, ļoti atšķiras no Volstrītas vērtējumiem. Saskaņā ar uzņēmuma ziņojumu, Maska autobūves uzņēmuma rādītāji (pēc tādiem svarīgiem parametriem kā "pirkšanas apsvēršana", "reputācija" un "ieteikums") ir samazinājušies dažos galvenajos tirgos.

Apsvēršanas vērtējums (t.i., vai cilvēki apsvērs zīmola pirkšanu) Tesla strauji samazinājās Eiropā— no 21% līdz 16% vidēji no 2024 līdz 2025 gadam; tomēr ASV automobiļu ražotājam joprojām ir diezgan augsts "reputācijas" rādītājs – 90%.

Hejs norāda, ka Tesla rādītāju un zīmola vērtības samazināšanās ir zīme, ka "uzņēmuma ietekme vājinās", kas rada risku, ka tā "nebūs spējīga pārdot tik daudz produktus par tik augstām cenām kā iepriekš." Atgādināsim, ka 2024. gadā Tesla gada elektrisko transportlīdzekļu pārdošanas apjoms pirmo reizi vairāk nekā desmitgadē samazinājās – līdz 1,79 miljoniem vienību.

Brand Finance datiem liecina, ka Tesla zīmola spēka indekss samazinājies no 80 līdz 65 — tas ir skaitlis, kas parāda, cik labi zīmols darbojas salīdzinājumā ar konkurentiem pēc nemateriālajiem parametriem.

«Ja Tesla nespēs piedāvāt jaunus produktus, kas patiesi ieinteresēs patērētājus un nedaudz mazināt sava līdera "antagonismu", tad tā tiks uzskatīta par zīmolu, kas ir sasniedzis savu pīķi un virzās uz kritumu», secina Hejs.

Atgādinām, ka pagājušajā gadā Tesla akciju cena pieauga par 63%, tai skaitā pateicoties Donalda Trampa uzvarai prezidenta vēlēšanās, kuru publiski un finansiāli atbalstīja Īlons Masks. Miljardieris arī ieņēma Efektivitātes departamenta (DOGE) vadītāja amatu jaunajā administrācijā.

Vakar Tumps savā runā atbalstīja Maska plānus kolonizēt Marsu, bet jau vakarā parakstīja likumu, kas atceļ elektomobiļu ražotāju subsīdijas. Pēc inaugurācijas arī uzstājās Īlons, bet viņš palika atmiņā galvenokārt ar savu dīvaino žestu, kas atgādināja nacistisko sveicienu.

Citu zīmolu, kas saistīti ar Īlonu Masku, vērtējumi

Brand Finance arī novērtēja citus zīmolus, kas darbojas Maska vadībā, tostarp X sociālo platformu (bijušais Twitter), kosmosa kompāniju SpaceX un pirmo reizi - satelītinterneta biznesu Starlink.

  • X zīmola vērtība samazinājusies par 26% līdz 498 miljoniem dolāru salīdzinot ar 673 miljoniem dolāru 2024. gada sākumā (pirms Īlons Masks iegādājās uzņēmumu 2022. gadā Twitter zīmola vērtība bija 5,7 miljardi dolāru). Protams, galvenais krituma iemesls ir nosaukuma maiņa, tomēr ziņojumā tiek pieminēta arī lietotāju un reklāmas ieņēmumu samazināšanās.
  • SpaceX zīmola vērtība pieaugusi par 11% līdz 3,8 miljardiem dolāru (tomēr Brand Finance sāka novērtēt uzņēmumu tikai 2024. gada sākumā).
  • Starlink zīmols pašlaik tiek vērtēts 2,4 miljardu dolāru apmērā un tiek gaidīts, ka summa pieaugs pie jaunu lietotāju piesaistes un ienākumu palielināšanās no mēneša maksājumiem.

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti