Norvēģija plāno līdz 2025. gadam atteikties no transportlīdzekļiem ar iekšdedzes dzinējiem, un, šķiet, tas izdodas diezgan labi — jau oktobrī elektroauto veidoja 94% no jauno auto pārdošanas Norvēģijas tirgū (gandrīz divreiz vairāk nekā Ķīnā).
Kā norāda Bloomberg, pāreja no iekšdedzes dzinējiem uz elektroauto notika ar izcilu ātrumu. Neskatoties uz ilgstošiem stimuliem Norvēģijā, lai veicinātu elektroauto iegādi (nodokļu atlaides, bezmaksas ceļi utt.), pēdējos gados ievērojami paātrinājās ieviešana, jo pieejams plašāks elektroauto klāsts.
Pašlaik Norvēģijas tirgū pieejami vairāk nekā 160 elektroauto modeļi (pirms desmit gadiem bija tikai 10), un Tesla kļuvusi par visvairāk pārdoto zīmolu.
Norvēģijas progress pretrunā citvalstu tendencēm: Eiropā šogad elektroauto pārdošana samazinājās, bet ASV ražotāji satraucas par Donalda Trumpa iespējamo atkārtotu ievēlēšanu, kas varētu apturēt virzību uz nulles izmešu transportlīdzekļiem.
Tomēr arī Norvēģijai ir zināmas problēmas: lauku apvidos iedzīvotāji nesteidz izmantot elektroauto nevienmērīgo ceļu un lielo attālumu dēļ līdz uzlādes stacijām (visā valstī ir uzstādīti vairāk nekā 29 tūkstoši publisko uzlādes ierīču). Papildus tam daži autoīpašnieki nesteidzas šķirties no saviem vecajiem auto.
Saskaņā ar OFV, nacionālo ceļu federācijas datiem, benzīna dzinēju automašīnu vidējais vecums pieaudzis līdz 19 gadiem (salīdzinot ar 16 gadiem 2020. gadā), līdzīga situācija ir arī ar dīzeļiem. Neskatoties uz to visu, Norvēģijā pašlaik uz ceļiem ir par 1 miljonu benzīna automašīnu mazāk nekā pirms 20 gadiem.
Viens no veiksmīgas Norvēģijas pārejas uz elektroauto galvenajiem aspektiem — tā nav obligāta. Benzīna un dīzeļa automašīnas joprojām varēs pārdot 2025. gadā un vēlāk, atšķirībā no Eiropas Savienības plāna aizliegt tās līdz 2035. gadam.
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra