Rivian tehnoloģijas sāks pakāpeniski parādīties Volkswagen elektromobiļos. Sākotnēji tās tiks izmantotas Audi un Porsche, un vēlāk tās atradīs vietu pat Volkswagen flagmaņa modelī, kas zināms kā Projekts Trinity.
Projekts Trinity ieguva ievērojamu uzmanību kā potenciālais zīmola glābējs laikā, kad Volkswagen pircējiem šķiet, ka zūd sava pievilcība. Tomēr uzņēmums aizkavēja Trinity izlaišanu, dodot priekšroku citiem modeļiem, piemēram, jaunajam elektriskajam Golf un pašreizējās ID sērijas dalībniekiem. Tagad mēs saprotam, kāpēc.
Izrādās, ka Volkswagen nopietni uztver savu jauno partnerību ar Rivian, ieguldot kopuzņēmumā 5 miljardus dolāru. Flagmanis elektromobilis Projekts Trinity izmantos jaunu arhitektūru, kas izstrādāta sadarbībā ar Rivian.
Projekts Trinity joprojām tiek izstrādāts, lai gan tā laišana tirgū ir aizkavēta. Plānots, ka tas būs ar tādām modernām funkcijām kā ceturtā līmeņa autonomu vadību. Daļēji aizkavēšanās iemesls ir Volkswagen vēlme vispirms laist klajā vairāk “ikonisks produkts” – elektrisko Golf versiju. Tas arī ļaus uzņēmumam sagatavot jauno “programmatūru definēto automašīnu” arhitektūru, kuru viņi izstrādā kopā ar Rivian.
Elektriskais Golf tiks prezentēts 2029. gadā, savukārt Trinity parādīsies vēlāk. Sākotnēji tika plānots, ka flagmanis parādīsies 2026. gadā, taču tagad baumas liecina, ka Trinity var rasties ne agrāk par 2032. gadu.
Tomēr nevajadzētu gaidīt Trinity masveida ražošanu (vai kā Volkswagen nolems to nosaukt). Automobilis būs ekskluzīvs produkts, līdzīgs Phaeton, bet ar elektrisko dzinēju W12 vietā zem pārsega.
“Mēs nedaudz esam mainījuši prioritātes, nevis tāpēc, ka Trinity nav svarīgs, bet tāpēc, ka tā nekad netika uzskatīta par masveida automobili,” — paskaidroja VW izpilddirektors Tomass Šāfers.
Ir jāatzīmē, ka Golf nebūs pirmais elektromobilis no Volkswagen zīmolu ģimenes, kas saņems Rivian tehnoloģijas. Vispirms jauno elektrisko arhitektūru pārbaudīs uz Porsche un Audi, un tie pāriet uz to jau 2027. gadā. Tas atbilst stratēģijai ieviest jaunās tehnoloģijas vispirms premium zīmolos un pēc tam masveida segmentos. Tomēr ar laiku šo arhitektūru izmantos visi VW zīmoli, no budžeta kompaktiem līdz luksusa apvidus automobiļiem (un, iespējams, pat sporta automobiļiem).
Kas attiecas uz Projekts Trinity, tas paliek par Volkswagen svarīgu mērķi, lai gan ar zināmu aizkavēšanos. Ja automobilis būs pietiekami iespaidīgs, tas varētu atgūt VW zīmola masu tirgus interesi, pat ja tas tiks ražots ierobežotā daudzumā. Galvenais, ka Volkswagen veido spēcīgu tehnoloģisko bāzi, un Trinity kļūs par būtisku šīs procesa daļu.
Avots: insideevs
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra