MegaBits.lv - ir tiešsaites žurnāls, kur tu vari atrast jaunumus un ziņas par mūsdienīgam tehnoloģijam


Atpakaļ
Auto

"Hibrīdi ir ceļš uz elli". Elektromobiļu tēvs paskaidroja, kāpēc Ķīna uzvar elektromobiļu sacensībās

"Hibrīdi ir ceļš uz elli". Elektromobiļu tēvs paskaidroja, kāpēc Ķīna uzvar elektromobiļu sacensībās
0 0 13 0

Endijs Palmeris, bijušais Aston Martin un Nissan izpilddirektors, kurš pazīstams kā "elektroautomašīnu krusttēvs" Nissan Leaf pirmās plaša patēriņa elektroautomobiļa ieviešana (tas sastādīja pusmiljonu vienību), dalījās savos uzskatos par elektroautomašīnu un hibrīdu situāciju. Viņš uzskata, ka hibrīda automašīnas ir kļūda.

Ķīnas dominance

Palmeris brīdina automobiļu ražotājus nevilcināties ar pāreju uz elektroautomašīnām par labu hibrīdiem. Viņš uzskata, ka šī stratēģija ir "strupceļa ceļš", kas tikai ļauj ķīniešu elektroautomobiļu ražotājiem vēl vairāk priekšā konkurentiem.

"Hibrīdi ir ietvars uz nekurieni. Tā ir pārejas stratēģija, un, jo ilgāk tu kavējies, jo vairāk atpaliec no konkurentiem. Tas ļauj Ķīnai nostiprināt savas pozīcijas tirgū," viņš skaidroja.

Ķīnas zīmoli kā BYD pēdējos gados ir izcīnījuši savu tirgu pateicoties pieejamiem un augstajai tehnoloģijai balstītiem elektroautomobiļiem un hibrīdiem. Palmeris uzskata ķīniešu automašīnas par "vienkārši izcilām", jo tās "piedāvā izcilu vērtību par naudu".

Ķīnas atslēga veiksmēm ir tās ilgtermiņa rūpnieciskā stratēģija. Saskaņā ar kādu no pētījumiem, kopš 2009. gada Ķīnas valdība ir iztērējusi vismaz 230 miljardus dolāru elektroautomobiļu ražotāju subsīdijām.

Palmeris, kurš agrāk bija Dongfeng Motor Company direktoru padomē (Nissan un Ķīnas valsts ražotāja Dongfeng kopuzņēmumā), savām acīm redzēja, cik agresīvas ir Ķīnas stratēģijas šajā nozarē.

"Ķīnas valdībai ir skaidrs mērķis - pāriet uz jaunas enerģijas transportlīdzekļiem", - viņš teica.

Citu tirgu problēmas

ASV un Eiropa atbild uz Ķīnas auto ražotāju izaugsmi, ieviešot muitas nodevas, lai aizsargātu savas nozares. Tomēr Palmeris uzskata, ka šādi pasākumi tikai vājinās Rietumu uzņēmumu spēju konkurēt, jo "nodevas padara vietējo industriju slinku, un atstarpe tikai palielinās".

Palmeris aicina sagatavoties "izdzīvošanas cīņai" ar Ķīnas konkurentiem, īpaši Eiropā – pasaulē visgrūtākajā tirgū. Viņš uzskata, ka ja Ķīnas uzņēmumi spēs noturēties Eiropas tirgū, tie kļūs neuzvarami.

Ķīnas elektroautomašīnu gigantu straujā izaugsme radījusi spiedienu uz japāņu auto ražotājiem kā Nissan, Toyota un Honda. Nissan paziņoja par 9 tūkstošu darba vietu samazināšanu novembrī, bet Toyota un Honda piedzīvo pārdošanas kritumu Ķīnā un peļņas samazināšanos. Decembrī satopami ziņojumi, ka Nissan un Honda ved sarunas par apvienošanos.

Palmera viedoklis – Toyota izvēle sākotnēji likt uzsvaru uz hibrīdiem bija veiksmīga, taču tagad japāņu ražotājiem ir sarežģīta situācija.

"Toyota ir noveda japāņu nozari strupceļā, un tagad būs grūti no tā izkļūt," - viņš teica.

Nissan, pēc viņa vārdiem, "ir iešāvis pats sev kājā", nespēdams izmantot savus desmit gadu līderpozīcijas elektroautomašīnu tehnoloģijās.

Pēdējā gada laikā elektroautomašīnu tirgus piedzīvojis grūtības. Neskatoties uz pārdošanas pieaugumu, ieviešanas tempi bija lēnāki nekā gaidīts, kas lika auto ražotājiem samazināt investīcijas.

Palmeris uzskata, ka galvenais iemesls, kāpēc daži patērētāji nesteidzas pāriet uz elektroautomobiļiem, ir augstā cena. Vidējā elektroauto cena ASV oktobrī bija 56 902 dolāri, salīdzinot ar 48 623 dolāriem benzīna auto. Lai atdzīvinātu pārdošanu, cenām jāsakrīt ar DVS automašīnu līmeni. Lai to panāktu, nepieciešams piedāvāt automašīnas ar mazākām baterijām. Lai mazinātu "raizes par ierobežotu nobraukumu", jāizstrādā uzlādes staciju tīkls. Tas palielinās mazo bateriju elektroautomašīnu pievilcību patērētāju acīs.

Turklāt, Palmeris uzskata, ka Rietumiem vajadzētu pārņemt Ķīnas pieeju rūpnieciskajām stratēģijām, īpaši saistībā ar bateriju ražošanu, kurā Ķīna ir līdere.

Avots: BI

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti