Ķīnā elektromobiļi veido vairāk nekā pusi no jauno automašīnu pārdošanas, tomēr pārliecinoši lielākā daļa zīmoli darbojas ar zaudējumiem, pārdodot elektriskās automašīnas.
To izraisa nežēlīga cenu konkurence. Faktiski šobrīd tikai divi elektromobiļu pārdošanas uzņēmumi Ķīnā ir pelnoši: BYD un Li Auto. Pārējie vairāk nekā 30 Ķīnas autoražotāji darbojas ar zaudējumiem.
Trīs elektromobiļu ražotāji, kas jau ir publiskojuši savus finanšu pārskatus par otro ceturksni — Xpeng, Zeekr Intelligent Technology un Leapmotor — ziņoja par kopējiem zaudējumiem 42,9 miljardu juaņu (6 miljardu ASV dolāru) apmērā. Lai gan zaudējumi samazinājās par 20% salīdzinājumā ar iepriekšējā gada analogo periodu, tas radīja jaunas bažas, ka tālākas atlaides var kaitēt nozarei.
«Laiks strādā pret daudzām uzņēmumiem, jo viņiem ir jāizdzīvo nežēlīgajā cenu karā,» sacīja Deivids Džans, International Intelligent Vehicle Engineering Association ģenerālsekretārs. «Kad viņu līdzekļi beigsies, saskaroties ar lieliem zaudējumiem, autoražotāji būs spiesti slēgt savu biznesu».
Piemēram, zināms elektronikas piegādātājs Xiaomi, kas veiksmīgi debitēja elektromobiļu tirgū martā, pagājušajā nedēļā paziņoja, ka jaunais uzņēmums prasīs zināmu laiku, līdz nesīs peļņu. Tas ir saistīts ar milzīgām izstrādes un mārketinga izmaksām. Uzņēmuma pirmā sērijveida modelis, SU7, ir viens no lielākajiem gada hitiem.
Iepriekšējā ceturksnī Xiaomi pārdeva 27307 SU7 automašīnas par cenu no 215900 juaņu (aptuveni 30300 ASV dolāru). Zaudējumi par katru automašīnu var sasniegt 68000 juaņu (aptuveni 9500 ASV dolāru) ar plānoto pārdošanas apjomu 60 tūkstoši vienību 2024. gadā. Finanšu pārskatā Xiaomi norādīja, ka plāno elektromobiļu piegādes 120 tūkstošu vienību apmērā visā gadā. Lai sasniegtu mērķa pārdošanas apjomus, uzņēmumi piekrīt samazināt cenas un piesaistīt potenciālos pircējus ar atlaidēm.
Elektromobiļu ražotāji saskaras ar dilemmas — vai nu zaudēt tirgus daļu, saglabājot cenas, vai zaudēt peļņu, palielinot pārdošanas apjomus. Februārī BYD, pasaules lielākais elektromobiļu ražotājs, samazināja cenas gandrīz visiem saviem automobiļiem par 5-20%. Pēc tam dažādi zīmolu modeļu cenas vidēji pazeminājās par 10%, ziņoja Goldman Sachs aprīļa pārskatā.
Pēc analītiķu aprēķiniem, visa Ķīnas elektromobiļu industrijas peļņa var kļūt negatīva šogad, ja BYD samazinās cenas vēl par 7% (aptuveni 1450 ASV dolāru).
Avots: SCMP
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra