Kanāda seko ASV un Eiropas piemēram, ieviešot 100% tarifu Ķīnā ražotajiem elektroautomobiļiem, lai aizsargātu vietējos auto ražotājus no lētu konkurentu pieplūdes.
Interesanti, ka ierobežojums sakrīt ar lielākā Ķīnas ražotāja ienākšanu Kanādas tirgū. BYD jau nodrošinājis spēcīgu klātbūtni Meksikā un plāno izplesties Ziemeļamerikā — un, lai gan oficiālus paziņojumus vēl nav bijis, Kanāda ir minēta ražotāja iesniegumā regulējošām iestādēm.
BYD Canada it kā jau ved sarunas ar valdības pārstāvjiem un izrāda interesi atvērt izplatīšanas centrus visā valstī.
Jaunie 100% tarifi stāsies spēkā 2024. gada 1. oktobrī un aptvers plašu elektrisko auto un hibrīdu klāstu, tostarp vieglos transportlīdzekļus, autobusus un kravas automašīnas. Tajā pašā laikā šī ziņa nav pārāk patīkama Tesla, kas ir galvenais ražotājs, pārdodot Ķīnā ražotus elektroautomobiļus Kanādā, kamēr pārējie vēl var pārskatīt savus plānus.
Elektroautomobiļu imports no Ķīnas uz Kanādu 2023. gadā pieauga par 460% līdz 44,356 vienībām, salīdzinot ar iepriekšējā gada to pašu periodu, kad Tesla sāka piegādāt Šanhajā ražotos elektriskos automobiļus.
«Kas ir svarīgi, mēs to darām saskaņoti un paralēli ar citu valstu ekonomiku,» sacīja Kanādas premjerministrs Džastins Trudo.
Ķīnas vēstniecība Kanādā šo soli nodēvēja par "politiskās dominances aktu", piebilstot, ka valsts ir ignorējusi Pasaules Tirdzniecības organizācijas (PTO) noteikumus.
«Ķīna mudina Kanādu ievērot objektīvos faktus, ievērot PTO noteikumus, nekavējoties labot savu kļūdainu praksi un atturēties no ekonomisko un tirdzniecības jautājumu politizēšanas».
Ķīna ir otrs lielākais Kanādas tirdzniecības partneris, kaut arī vēl ievērojami atpaliek no ASV.
Iepriekš ES ieviesa 38% tarifu Ķīnas elektroautomobiļiem (ar īpašiem nosacījumiem Tesla), kamēr ASV, tāpat kā Kanāda, no septembra ieviesīs 100% tarifu.
Avots: arenaev
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra