MegaBits.lv - ir tiešsaites žurnāls, kur tu vari atrast jaunumus un ziņas par mūsdienīgam tehnoloģijam


Atpakaļ
Auto

BYD vadītājs: "Ķīnas elektromobiļi ir trīs līdz piecus gadus priekšā konkurentiem"

BYD vadītājs: "Ķīnas elektromobiļi ir trīs līdz piecus gadus priekšā konkurentiem"
0 0 19 0

Ķīnas elektromobiļi aptuveni par 3–5 gadiem apsteidz pasaules konkurentus produktu, tehnoloģiju un rūpnieciskās piegādes ķēžu jomā. Par to paziņoja BYD izpilddirektors Vans Čuānfū intervijā Ķīnas valsts televīzijas raidorganizācijai.

Vans Čuānfū sniedza interviju pēc simpozija, kurā piedalījās Ķīnas līderis Sji Dzjiņpings un valsts vadošie tehnoloģiju nozares pārstāvji. Šajā tikšanās reizē Vans bija starp uzņēmējiem, kuri uzstājās ar runām.

Atgādinām, ka 2023. gadā Ķīna apsteidza Japānu un kļuva par pasaules lielāko automašīnu eksportētāju. Tomēr ķīniešu elektromobiļu eksports saskaras ar tarifu ierobežojumiem no ASV un Eiropas Savienības puses. Piemēram, ES ir ieviesusi 17% nodevu par BYD elektromobiļiem.

Intervijā ar Yuyuan Tantian – sociālo mediju kontu, kas saistīts ar Ķīnas valsts raidorganizāciju CCTV – Vans norādīja, ka protekcionisma politika nav efektīva stratēģija attiecībā uz kvalitatīviem produktiem. Viņš piebilda, ka pozitīvas atsauksmes no patērētājiem motivē uzņēmumu pārvarēt visas grūtības.

Parasti ķīniešu elektromobiļi pārspēj pasaules konkurentus cenas ziņā (kas bieži vien tiek saistīts ar Ķīnas valdības finansiālo atbalstu). Ķīnas analogi parasti ir ievērojami lētāki. Turklāt ķīniešu automašīnu ražotāji parasti piedāvā daudzveidīgu produktu portfeli jebkurai gaumei un maka biezumam. Viņu iekļūšana starptautiskos tirgos ļāvusi palielināt pieejamo patērētāju bāzi un papildu palielināt pārdošanas apjomus.

Jāpiebilst, ka 2024. gadā BYD spēja pārspēt savus pārdošanas rekordus un gandrīz panāca Tesla gada elektromobiļu realizācijā. Kopējais BYD pārdošanas apjoms 2024. gadā sasniedza rekordlielus 4,27 miljonus NEV (elektromobiļi + hibrīdi). Tas ir par 41,26% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Labi gāja arī citiem Ķīnas elektromobiļu ražotājiem, lai gan tie saskārās ar cenu karu sekām. Piemēram, Geely grupa palielināja pārdošanas apjomus par 32% – līdz 2,18 miljoniem vienību, bet uzņēmums Leapmotor dubultoja pārdošanas apjomus.

Tomēr jau 2025. gada janvārī automašīnu pārdošana Ķīnā samazinājās par 12% salīdzinājumā ar iepriekšējā gada janvāri. Lai gan pagaidām vēl pāragri runāt par krīzes sākumu. Tas var būt saistīts ar vietējiem svētkiem: Lunnar Jaunajā gadā (kad samazinās automašīnu pārdošana) 2025. gadā bija janvārī, savukārt pagājušajā gadā – februārī.

Neskatoties uz to, BYD un citi Ķīnas ražotāji gandrīz neapstājas un turpina gandrīz ik mēnesi paziņot par jaunām modeļiem. Piemēram, tikai janvārī BYD piedāvāja elektromobiļus Han L un Tang L ar dzinējiem, kuru jauda sasniedz līdz 1085 ZS, un ir pieejams SUV BYD Atto 2. Vienlaikus Volkswagen vienkārši dala skices par saviem nākotnes elektromobiļiem, kas izlaišanai plānoti 2025. gada beigās (ID.2X) un 2027. gadā (ID.ONE).

Avots: reuters

Saistītie Tagi:

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti