MegaBits.lv - ir tiešsaites žurnāls, kur tu vari atrast jaunumus un ziņas par mūsdienīgam tehnoloģijam


Atpakaļ
Auto

Tesla Autopilots un pilnīga pašbraukšana ir bijuši iesaistīti simtos avāriju un desmitos nāves gadījumu - NHTSA

Tesla Autopilots un pilnīga pašbraukšana ir bijuši iesaistīti simtos avāriju un desmitos nāves gadījumu - NHTSA
0 0 22 0

Nacionālā Dzelzceļa satiksmes drošības administrācija ASV (NHTSA) ir izmeklējusi 956 satiksmes negadījumus, kuros iesaistīti Tesla elektromobiļi ar Autopilot un Full Self-Driving (FSD) funkcijām. Mēģinājumu tika izmeklēti tikai no janvāra 2018. gada līdz augustam 2023. gadam notikušie negadījumi. Kopumā bija vairāk avāriju.

NHTSA sāka izmeklēšanu pēc vairākiem negadījumiem, kad Tesla automobiļi sadūrās ar nepārvietojamām neatliekamās medicīniskās palīdzības automašīnām, kas bija novietotas ceļa malā. Lielākā daļa šo negadījumu notika tumšajā laikā, kad automobiļa programmatūra ignorēja brīdinājuma pasākumus, tostarp brīdinājuma gaismas, bāklavas, konusus un gaismas signālus.

Šajos negadījumos (dažos no tiem bija iesaistīti arī citi transportlīdzekļi) bojā gāja 29 cilvēki. Bija arī 211 avāriju, kur "Tesla priekšējā pusē saskrēja ar transportlīdzekli vai šķērsli ceļā". Šie bieži vien bija visnopietnākie negadījumi, kas izraisīja 14 nāves gadījumus un 49 ievainojumus.

Savā izmeklēšanā aģentūra konstatēja, ka Autopilot - un dažos gadījumos arī FSD - nebija izstrādāts, lai uzturētu vadītāja līdzdalību. Tesla apgalvo, ka brīdina savus klientus, ka viņiem jābūt uzmanīgiem, izmantojot Autopilot un FSD, jātur rokas pie stūres un jāseko ceļam. Bet NHTSA norāda, ka daudzos gadījumos vadītāji kļūst pārāk paļaujoši un zaudē uzmanību. Un kad nākas reaģēt, bieži vien jau ir par vēlu.

Aģentūra atklāja, ka 59 negadījumos Tesla vadītājiem bija pietiekami daudz laika, "5 vai vairāk sekundes", lai reaģētu pirms saskrēšanās ar citu objektu. 19 no šiem avārija gadījumos bīstamība bija redzama 10 vai vairāk sekundes pirms sadursmes. Analizējot avāriju žurnālus un datus, ko sniedza Tesla, NHTSA atklāja, ka lielākajā daļā analizēto avāriju vadītāji nesāka bremzēt vai manevrēt, lai izvairītos no bīstamības.

NHTSA arī salīdzināja Tesla 2. līmeņa (L2) automātizācijas funkcijas ar citu uzņēmumu automašīnās pieejamajiem produktiem. Atšķirībā no citām sistēmām, Autopilot drīzāk attālina vadītāju no vadīšanas, nekā sniedz palīdzību vadīšanā. Tas "novērš" vadītājus no iesaistīšanās automašīnas vadīšanā. Tesla izceļas no nozares ar savu pieeju L2 tehnoloģijai, jo Autopilot atļautais vadītāja iepiešanas līmenis. Pat zīmola nosaukums "Autopilot" maldina patērētājus. Tesla produkti liek vadītājiem domāt, ka viņi ir prasmīgāki un efektīvāki, nekā tas ir patiesībā. Citas ražotāju izmanto vārdus kā "palīdzība".

NHTSA secina, ka vadītāji, kuri izmanto Autopilot vai vēl attīstītāku Full Self-Driving sistēmu, "nav pietiekami iesaistīti vadīšanas uzdevumā", un Tesla tehnoloģija "nepareizi neparedz, ka vadītāji būtu koncentrējuši uzmanību uz vadīšanas uzdevumu".

NHTSA atzīst, ka tā izmeklēšana var būt nepilnīga sakarā ar "šķēršļiem" Tesla telemētriskajos datu. Tas var nozīmēt, ka Autpilot un FSD iesaistītās avārijas ir daudz lielākas, nekā varēja konstatēt administrācija.

Avots: The Verge

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti