Autoražotājs Toyota ir nolēmis atlikt savu ilgi gaidīto nākamās paaudzes elektromobiļu ieviešanu. Sākotnējā prezentācija bija plānota 2026. gadā, taču tagad šie modeļi, ieskaitot Lexus LF-ZC un LF-ZL konceptus, kuri tika demonstrēti Japānas auto izstādē pagājušā gada oktobrī, būs pieejami ne agrāk kā 2027. gada vidū.
Šāds lēmums ir pieņemts, vēloties uzlabot jaunas ražošanas tehnoloģijas. Starp tām ir Tesla ieviestā populārā giga-liešanas metode, kas ļauj samazināt ražošanas izmaksas un paātrināt montāžas procesu.
Neskatoties uz aizkavēšanos, Toyota apliecina, ka paliek uzticīga elektromobiļu inovāciju jomā. Uzņēmums strādā pie augstas veiktspējas baterijām, kas nodrošinās vairāk nekā 1000 km nobraukumu pēc WLTP standartiem. Šīs baterijas atbalstīs ātru uzlādi, ļaujot uzlādēties no 10% līdz 80% aptuveni 20 minūšu laikā. Salīdzinājumam, Toyota bZ4X modelim ir nobraukuma diapazons līdz 516 km pēc WLTP, bet saskaņā ar EPA aprēķiniem, priekšpiedziņas versijai tas ir apmēram 405 km.
Jaunā stratēģija jau ir ietekmējusi Toyota ražošanas plānus. Līdz 2026. gadam no rūpnīcām iznāks tikai 1 miljons elektromobiļu, iepriekš plānoto 1,5 miljonu vietā. Tas atspoguļo kopēju nozares tendenci, jo Ford, GM un Volkswagen arī pārskata savus plānus saistībā ar elektromobiļiem.
Toyota lēmums izgaismo grūtības, ar kurām saskaras autoražotāji, pārejot no gadu desmitiem ilgās iekšdedzes dzinēju automašīnu ražošanas uz elektriskajiem modeļiem. Lai līdzsvarotu tehnoloģiskās inovācijas, ražošanas efektivitāti un pastāvīgi mainīgo situāciju tirgū, nepieciešama rūpīga plānošana. Tomēr šis solis var izrādīties lielāks trieciens nekā uzņēmums atzīst. Kamēr Toyota cenšas iegūt laiku, konkurenti nodrošina papildu priekšrocības, kas nākotnē var radīt būtiskas grūtības uzņēmumam.
Avots: arenaev
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra