MegaBits.lv - ir tiešsaites žurnāls, kur tu vari atrast jaunumus un ziņas par mūsdienīgam tehnoloģijam


Atpakaļ
Spēles

Tetris no NES beidzot ir pagājuši pēc 35 gadiem - 16 gadus vecs amerikānis ir sasniedzis 255. līmeni un ir notikusi spēles "atdzimšana".

Tetris no NES beidzot ir pagājuši pēc 35 gadiem - 16 gadus vecs amerikānis ir sasniedzis 255. līmeni un ir notikusi spēles "atdzimšana".
0 0 7 0

Aizvadītajās brīvdienās 16 gadus vecais amerikānis Maikls Artiaga kļuva par pirmo NES Tetris spēlētāju, kurš sasniedza "spēles atdzimšanu" — tika līdz 255. līmenim un restartēja spēli.

Pusaudzis straumēja savu rekordlaiku divu stundu laikā Twitch platformā. Viņam bija nepieciešamas pavisam nedaudz vairāk par 80 minūtēm un 3300 iztīrītām rindām, lai beidzot nonāktu līdz gandrīz leģendārajai "spēles atdzimšanai" tiešraidē simtiem skatītāju priekšā. Pēc nelielas svinības Maikls varēja turpināt spēli vēl 40 minūtes, sasniedzot 4216 rindas un rekordlielus 29,4 miljonus punktu. Cilvēce gāja uz šo sasniegumu 35 gadus.

Tehniski Maikla Artiagas rekords nav gluži "tīrs". Viņš izmantoja modificētu spēles versiju, lai izvairītos no kļūdām. NES Tetris "glitches" neļauj spēlētājiem tikt tālāk par 157. līmeni. Taču tomēr tas ir vēsturē pirmais spēles restartēšanas gadījums.

Gadu desmitiem spēlētāji gandrīz nespēja pārvarēt 29. līmeni — laikā, kad figūras sāk krist tik ātri, ka tās gandrīz nav iespējams aiznest līdz spēles lauka malai. Tomēr pēdējos gados tehnikas "hiperpieklikšanās" izstrādes un citu paņēmienu progress ir ļāvis profesionālajiem Tetris spēlētājiem sasniegt ātrāku figūru kustību, pieskaroties pogām līdz 30 reizēm sekundē. Pateicoties tehnikas "rullēšanas" perfekcijai, bija vismaz teorētiski iespējams turpināt spēli NES Tetris bezgalīgi, pat pie maksimālā ātruma.

Tomēr NES Tetris nekad nebija izstrādāta, lai spēlētu pēc 29. līmeņa. Tas nozīmē, ka kļūdas agri vai vēlu sāk traucēt entuziastiem. Līmenī 138 atmiņas pārplūdes kļūda izraisa to, ka figūras parādās arvien pārsteidzošākās krāsās, ieskaitot toņu kombinācijas, kas ir ļoti grūti uztveramas ar aci 146. un 148. līmenī. Tāpat kļūdu ar 155. līmeni izraisa neefektīvs skaitīšanas algoritms. Lai gan teorētiski ir iespējams izvairīties no situācijām, kas izraisa kļūdas, praktiski ir ļoti sarežģīti izsekot visus mainīgos un varbūtības, kas nosaka, vai nemodificētajā versijā var notikt kļūda.

Tomēr pat ar modificētu spēli Maikls sastapās ar vēl vienu milzīgu kļūdu pirms 235. līmeņa. Lai to sasniegtu, dēļ skaitīšanas kļūdas, vajadzēja pārvarēt milzīgas 810 rindas. Turklāt 235. līmeņa krāsu palete ir blāvi zaļa, figūras ir grūti pamanīt melnajā fonā.

Šī gada sākumā 13 gadus vecais Uiliss "Blue Scuti" Gibsons kļuva par pirmo cilvēku, kurš pārvarēja pēdējo grūtāko 157 līmeni.

Maijā 15 gadus vecais Aleks Tačs ieguva 16,7 miljonus punktu un pārspēja sešus spēles rekordus.

Maikla Artiagas sasniegums ar 29,4 miljoniem punktu, šķiet, pārspēj visus un nosaka svarīgu tehnisko pagrieziena punktu. Tomēr interesanti paliek tas, ka nemodificētā NES Tetris turpmākā veiksmīga pabeigšana joprojām ir gandrīz neiespējami.

Avots: Ars Technica

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti