Ķīnas elektromobiļu ražotājs BYD šogad varētu pārspēt Tesla pēc akumulatora elektrisko transportlīdzekļu (BEV) pārdošanas apjomiem. Tiek prognozēts, ka tā tirgus daļa BEV segmentā strauji pieaugs. Par to ziņo Counterpoint Research pārskats.
BYD akumulatora elektrisko transportlīdzekļu pārdošana 2024. gada otrajā ceturksnī pieauga gandrīz par 21%, salīdzinot ar šo pašu periodu pērn – līdz 426 039 vienībām. Tajā pašā laikā Tesla piegādes otrajā ceturksnī samazinājās par 4,8% līdz 443 956 automašīnām.
Pērn BYD kopējais ražošanas apjoms pārsniedza 3 miljonus automašīnu. Šajā skaitā bija gan akumulatora elektriskie transportlīdzekļi, gan hibrīdi. Tesla ražošanas apjoms pagājušajā gadā sasniedza 1,84 miljonus elektromobiļu. Pēc kopējā ražošanas apjoma BYD jau otro gadu pēc kārtas apsteidz Tesla.
Tomēr no BYD visiem izgatavotajiem auto, BEV veido 1,6 miljonus vienību. Vēl 1,4 miljonus veido hibrīdi. Tādējādi pagājušajā gadā Tesla saglabāja lielākā elektromobiļu ražotāja statusu. Tomēr šogad situācija varētu mainīties.
Saskaņā ar Counterpoint Research datiem, Ķīna “paliek dominējoša spēks BEV tirgū”, un BYD ir līderis šajā sektorā. Analītikas uzņēmuma aplēses liecina, ka 2024. gadā Ķīnā BEV pārdošana būs četras reizes lielāka nekā Ziemeļamerikā. Ķīna līdz 2027. gadam turpinās aizņemt vairāk nekā 50% no pasaules BEV pārdošanas, un Ķīnas BEV pārdošanas apjomi pārsniegs kopējos Ziemeļamerikas un Eiropas pārdošanas apjomus līdz 2030. gadam.
Pagājušajā mēnesī Eiropas Savienība paziņoja, ka piemēros papildu nodevas Ķīnas elektromobiļu ražotājiem, lai novērstu "draudus, kas skaidri prognozējami un neizbēgami kaitēs ES rūpniecībai". BYD tiks piemērota papildu 17,4% nodeva, Geely - 20%. SAIC būs jāmaksā papildu nodeva 38,1% apmērā – augstākā no trim. Tas papildinās jau spēkā esošo 10% nodevu, kas uzlikta importētajiem elektromobiļiem. Atbildot uz to, Ķīna apsver iespēju ieviest nodevas Eiropas automašīnām ar iekšdedzes dzinējiem.
Avots: cnbc
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra