MegaBits.lv - ir tiešsaites žurnāls, kur tu vari atrast jaunumus un ziņas par mūsdienīgam tehnoloģijam


Atpakaļ
IT-bizness

Nikola sabrukums: 27 miljardus ASV dolāru vērtā Tesla starp kravas automašīnām ir bankrotējusi

Nikola sabrukums: 27 miljardus ASV dolāru vērtā Tesla starp kravas automašīnām ir bankrotējusi
0 0 18 0

Nikola ir oficiāli iesniegusi bankrota pieteikumu un plāno izpārdot savus aktīvus. Tā ir vēl viena upuris nestabilajam elektromobiļu tirgum, kur jaunuzņēmumiem ir jāsaskaras ar zemu pieprasījumu, finansiālām grūtībām un ātru līdzekļu izlietojumu.

Nikola izgāja sarežģītu ceļu ar daudzām vadības maiņām, akciju vērtības kritumu un apsūdzībām no biržas spekulantu puses.

"Tāpat kā daudzas citas elektromobiļu nozares uzņēmumi, mēs sastapāmies ar tirgus un makroekonomiskajiem izaicinājumiem, kas sarežģīja mūsu darbus.

Nikola sāka kā akumulatoru kravas automašīnu ražotājs, bet vēlāk pārorientējās uz ūdeņraža elektriskajiem kravas automobiļiem. Uzņēmums paziņoja, ka izpārdos aktīvus, lai maksimizētu vērtību un organizētu sakārtotu slēgšanu. Daži servisa centri un ūdeņraža uzpildes stacijas darbosies līdz marta beigām.

Nikola bāzējas Fīniksā, Arizonā, un pirmais automobilis tika piegādāts tikai 2021. gada decembrī. 2023. gadā vairākas ugunsgrēki tās elektriskajos kravas automobiļos izraisīja visu automobiļu atsaukumu, kas iedragāja patērētāju uzticību.

2024. gadā uzņēmums aktīvāk ražoja ūdeņraža kravas automobiļus, bet katrs pārdotais automobilis radīja simtiem tūkstošu dolāru zaudējumus. Augstās kredītlikmes atbaidīja potenciālos pircējus, un automašīnu parku operatoriem bija grūti pāriet uz elektriskajiem kravas automobiļiem. Nikola rūpnīca Kulidžā, Arizonā, bija spējīga ražot 2400 kravas automobiļus gadā.

Uzņēmums bankrotēja ar aktīviem no 500 miljoniem līdz 1 miljardam ASV dolāru un no 1 miljarda līdz 10 miljardiem ASV dolāru parādsaistības. Septembra beigās naudas rezerves bija samazinājušās līdz 198,3 miljoniem ASV dolāru salīdzinājumā ar 464,7 miljoniem ASV dolāru 2023. gada beigās. Kad Nikola iesniedza bankrota pieteikumu, tai bija atlikušas tikai 47 miljoni ASV dolāru.

Trešdien Nikola akcijas kritās par 38%, samazinot tirgus kapitalizāciju līdz mazāk nekā 50 miljoniem ASV dolāru. Salīdzinājumam, 2020. gadā uzņēmums tika novērtēts 27 miljardu ASV dolāru apmērā — vairāk nekā Ford. Uzņēmuma akcijas atkārtoti samazinājās zem 1 dolāra, un 2023. gadā tai bija jāveic reversā akciju sadalīšana, lai izpildītu Nasdaq biržas prasības.

Pēc ieiešanas biržā 2020. gadā uzņēmums tika vēl piesārņots ar skandalozu investīciju fonda Hindenburga ziņojumu, kas apsūdzēja to krāpšanā. Nikola noliedza šīs apsūdzības, bet tās dibinātājs un toreizējais izpilddirektors Trevors Miltons 2022. gadā tika atzīts par vainīgu krāpšanā un saņēma četrus gadus cietumsoda.

Nikola kļuva par citu uzņēmumu, kas nepārcieta grūto konkurenci un finansiālās grūtības elektromobiļu tirgū. Augstās izmaksas, zemie pieprasījumi un tehniskās problēmas noveda pie tās krišanas, un tagad tā cenšas pārdot savus aktīvus, lai samazinātu zaudējumus.

Daudzi uzņēmumi, kas laikā, kad pandēmija iebruka tirgū ar lielām solījumiem mainīt elektromobiļu tirgu, arī neizdzīvoja. Tādas zīmoli kā Fisker, Proterra un Lordstown Motors arī paziņoja par bankrotu augsto procentu likmju un samazinātās finansēšanas dēļ.

Pat Tesla Īlona Maska vadībā 2024. gadā piedzīvoja pirmo tirdzniecības kritumu.

Avots: reuters

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti