Mercedes-Benz izstrādā inovatīvu "saules krāsu", kas spēj ražot elektroenerģiju, kad to uzklāj uz automobiļa virsbūves. Šī tehnoloģija potenciāli var nodrošināt pietiekami daudz enerģijas, lai nodrošinātu tūkstošiem kilometru nobraukumu gadā, ievērojami palielinot elektromobiļu darbības diapazonu un samazinot biežo uzlādes nepieciešamību ceļojumu laikā.
Saskaņā ar uzņēmuma paziņojumu, šī revolucionārā krāsa ir tikai piecu mikrometru bieza un sver vien 50 gramus uz kvadrātmetru, padarot to praktiski bezsvaru. Neskatoties uz vieglumu, tai piemīt augsts enerģijas ražošanas potenciāls. Svarīgi, ka krāsā nav retzemju materiālu vai silīcija, un tā ir izgatavota no lētiem, netoksiskiem komponentiem, kas viegli pārstrādājami.
Šīs tehnoloģijas īpatnība ir tās efektivitāte. Mercedes apgalvo, ka ar 11 kvadrātmetru virsmas platību (aptuveni vidēja izmēra krosovera izmērs) ideālos apstākļos krāsa var saražot pietiekami daudz enerģijas, lai gadā nobrauktu līdz 12 tūkstošiem kilometru. Tas ir aptuveni 33 km bezmaksas nobraukuma dienā.
Savākto enerģiju var tieši izmantot automobiļa elektromotoru barošanai vai tās augstsprieguma akumulatora uzlādei. Vēl viena priekšrocība: sistēma darbosies pat tad, kad automobilis ir novietots, nepārtraukti ražojot elektrību.
Reāli darbība būs atkarīga no tādiem faktoriem kā ēna, saules intensitāte un ģeogrāfiskā atrašanās vieta. Piemēram, Štutgartē, kur atrodas uzņēmuma galvenā mītne, krāsa varētu nodrošināt apmēram 62% vidējā ikdienas 52 km nobraukuma tikai ar saules enerģiju. Saulesbagātākos reģionos, piemēram, Losandželosā, krāsa potenciāli varētu ražot pietiekami daudz elektrības, lai segtu 100% vidējā vadītāja vajadzību. Pārpalikumu varētu izmantot mājas tīkla barošanai, izmantojot divvirzienu uzlādi.
Krāsas precīzs sastāvs pagaidām ir komercnoslēpums, bet visas pazīmes liecina, ka tā varētu būt veidota uz perovskītu risinājuma pamata. Šie materiāli jau demonstrē augstu efektivitāti laboratorijas apstākļos un atbilst Mercedes aprakstam kā lētiem, netoksiskiem fotoelektriskiem materiāliem bez retajiem metāliem un silīcija.
Galvenā perovskītu problēma ir to izturība pret ūdens un UV starojumu, jautājumi, ko, iespējams, aktīvi risina Mercedes pētnieki.
Lai gan tehnoloģija izskatās daudzsološa, tā vēl ir izpētes stadijā, un uzņēmums nenorāda skaidru tās ieviešanas laiku ražošanā.
Avots: techspot
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra