Eiropas Savienības valstis nobalsoja par Ķīnas elektromobiļu ievedmuitas paaugstināšanu līdz 45%. Tagad Eiropas Komisija var sākt ieviest jaunās nodevas, kas būs spēkā piecus gadus. Par šo pasākumu nobalsoja 10 bloka valstis, piecas valstis iebilda, bet 12 valstis atturējās, raksta Bloomberg. Lēmums tika pieņemts pēc tam, kad ES izmeklēšanā tika konstatēts, ka Ķīna netaisnīgi subsidē savu rūpniecību.
Eiropas Savienības valstis nobalsoja par Ķīnas elektromobiļu ievedmuitas paaugstināšanu līdz 45%, raksta Bloomberg. Desmit dalībvalstis atbalstīja šo pasākumu, kamēr Vācija un vēl četras valstis balsoja pret, bet 12 valstis, tostarp Spānija, atturējās, ziņoja aģentūrai avoti, kas ir pazīstami ar rezultātiem.
Tagad Eiropas Komisija var sākt ieviest jaunās nodevas, kas būs spēkā piecus gadus. Jaunās nodevu likmes būs 35% elektromobiļu ražotājiem, kuri eksportē no Ķīnas. Šīs nodevas papildinās esošo 10% likmi.
Lēmums tika pieņemts pēc tam, kad ES izmeklēšanā tika konstatēts, ka Ķīna netaisnīgi subsidē savu rūpniecību. Pekina noliedz šos apgalvojumus. Kā raksta Bloomberg, Ķīna draudējusi ES ar atbildes nodevām par Eiropas piena produktiem, konjaku, cūkgaļu un automašīnām.
Bijušais Eiropas Centrālās bankas prezidents Mario Dragi septembrī brīdināja, ka Ķīnas "valsts sponsorētā konkurence" rada draudus ES, kas var padarīt bloku "ievainojamu pret spiedienu", raksta Bloomberg. Tomēr, pēc aģentūras datiem, ES pārstāvji joprojām bija sadalīti viedokļos par to, vai būtu jāievieš nodevas.
Tomēr ES paziņoja, ka turpina sadarboties ar Ķīnu, lai panāktu vienošanos.
"ES un Ķīna turpina cītīgi strādāt pie alternatīva risinājuma, kas pilnībā atbilstu Pasaules Tirdzniecības organizācijas prasībām un būtu piemērots, lai izbeigtu kaitīgo subsidēšanu, kas tika atklāta Eiropas Komisijas izmeklēšanas gaitā," aģentūra citē Eiropas Komisijas preses relīzi.
Liels skaits atturējušos liecina par bažām daudzās ES dalībvalstīs par iespējamu tirdzniecības karu ar Ķīnu, lai gan tādas svarīgas valstis kā Francija ir paudušas, ka blokam nepieciešams izšķirīgāk aizsargāt savu ražošanu, raksta Bloomberg. Vācijas ekonomikas ministrs Roberts Habeks iepriekš brīdināja, ka nodevu ieviešana var novest pie "nodevu kara". Vācijas autoražotāji, tostarp Volkswagen, Mercedes un BMW, visvairāk cietīs no tirdzniecības domstarpībām, jo Ķīna 2023. gadā veidoja aptuveni trešdaļu no viņu automobiļu pārdošanas apjoma, raksta aģentūra.
Kā norāda Bloomberg, nodevu ieviešanas perspektīva mudinājusi dažus Ķīnas autoražotājus apsvērt iespēju ieguldīt Eiropas rūpnīcās, kas varētu palīdzēt tiem izvairīties no nodevu pieauguma. Vienlaikus Daiwa Securities analītiķis Kevins Lau uzskata, ka nodevu paaugstināšana Eiropā radīs "nenozīmīgu ietekmi" uz Ķīnas ražotājiem, jo šis reģions veido tikai daļu no viņu kopējā pārdošanas apjoma. Pēc eksperta aprēķiniem, pirmajos četros 2024. gada mēnešos Eiropas tirgus veidoja no 1% līdz 3% no kopējā BYD Co, Geely un SAIC Motor Corp pārdošanas apjoma.
Avots: Bloomberg
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra