Jaunā krievu tendence ietver nomirušo radinieku avataru izveidi, lai ar tiem sazinātos pat pēc nāves un vieglāk pārvarētu tuva cilvēka zaudējumu.
"Tēti, vai tu cieti pirms aiziešanas?" - raksta lietotāja Jansija Čžu botam, un tas atbild: "Man nebija sāpju. Kaut arī es nevaru redzēt, kā tu apprecas un dzemdē bērnus, es tevi vienmēr atcerēšos un mīlēšu."
Iepriekšēji Čžu Glow platformā izvēlējās vīrieša balsi botam, kas visvairāk atgādināja tēva balss. Meitene bija tik pārsteigta par tehnoloģiju, ka nākotnē cer redzēt tēva hologrammu savā kāzā.
"Šī pieredze kompensē to, ko es palaikam zaudēju tēva nāves dēļ," sacīja Čžu izdevumam Rest of World.
Digitālais "atdzīvināšana" ir viens no veidiem, kā izmantot ģeneratīvo AI Ķīnā. Lai padarītu to vēl reālistiskāku, specializētās kompānijas teksta atbildes pārveido balss atbildēs un pat atveido izskatu kā nomirušajiem cilvēkiem.
Tomēr tas vēl nav viss: ķīniešu rituālo pakalpojumu firma Fushouyuan strādā pie funkcijas, ar kuru nomirušie varētu parādīties savos piemiņas pasākumos kā AI avatāri. Dažas firmas, lai veicinātu savus "preces", jau ir izvietojušas reklāmas ar "mākslīgajām" versijām nozīmīgajiem mirušiem aktieriem un dziedātājiem.
Mika, 31 gadus veca iedzīvotāja no Šanhajas, izmantoja Vu bezmaksas pakalpojumu marta mēnesī, lai nosūtītu ziņu savam nomirušajam vīram, kurš nomira no pēkšņas slimības novembrī.
"Es tik ļoti pēc tevis ilgojos, ka jūtu, ka nevaru vairs dzīvot," viņa uzrakstīja. Bots ieteica viņai būt stiprai un piebilda: "Pastāsti man, ja tev būs nepieciešama palīdzība vai atbalsts. Es lūgšu par tevi no debesīm."
Neskatoties uz to, ka tehnoloģija visvairāk ieguva popularitāti Ķīnā - citi valstis nekavējas. Taivānā, piemēram, tehnoloģiju startap izstrādāja lietojumprogrammu ar nomirušu mājdzīvnieku AI avatariem, bet amerikāņu HereAfter AI piedāvā saglabāt mirušo lietotāju personības, ja viņi augšupielādē atmiņu ierakstus.
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra