Ražotājs vāciņiem mobilajiem telefoniem Dbrand ir pazīstams ar savu provokatīvo attieksmi pret lietotājiem un tehnoloģiju uzņēmumiem. Tomēr šoreiz šāda uzvedība izrādījās negatīvs joks un noveda pie $10 tūkstošu izmaksas klientam kā atvainošanās par rasisma izpausmi pret viņa uzvārdu.
Situācija sākās ar to, ka otrdien Dbrand pārpublicēja X (Twitter) klienta Bhuwan Chitransh sūdzību, kurš norādīja, ka viņa MacBook iegādātais apvalks mainīja krāsu jau pēc 2 mēnešiem. Uz to Dbrand atbildēja ar nežīlu ziņu, kura rimojusi klienta uzvārdu ar vārdu "rash" ("sīp").
«Tavs uzvārds, galvenokārt, ir sīpašķīšu slimība, esi nopietns»
Vēlāk Chitranshs atbildēja, sacīdams, ka Dbrand publicējums atspoguļo viņu rasisma skatu pret indiešu klientiem.
Nākamajā dienā uzņēmums paziņoja, ka izdarījis "lielu kļūdu". Dbrand rakstīja, ka ir atvainojusies Chitransham un piedāvājusi viņam $10 tūkstošus "kā labas gribas žestu". Tajā pašā laikā uzņēmums apgalvoja, ka arī turpmāk turpinās izsmiet klientus.
Nu tas paātrinājās.
1. Jā — mēs izsmējām kāda vārdu. Tas bija nopietns kļūdīšanās.
2. Mēs viņam tieši atvainojāmies un piedāvājām $10,000 kā labas gribas žestu.
3. Mēs esam jokojuši par klientiem sociālajos tīklos jau vairāk nekā desmit gadus. Mēs neapstāsimies, bet...
— dbrand (@dbrand) 10. aprīlis 2024
Neskatoties uz to, Dbrand nepildīja sākotnējo publicējumu, līdz zināmais tehnoloģiju videoblogers Marques Brownlee nesniedza paziņojumu, ka tas radījis "nepamatotu" kaitējumu.
@dbrand Nepalaidīšu garām darbu ar dbrand, vismaz līdz tiks dzēsts šis sākotnējais tweets. Tev ir tiesības teikt biedējošus jokus, bet internetā ir skaidri izteikts, kas par to domā, un kaitējums no tā ir lieks
Man bijis pietiekami ilgi...
— Marques Brownlee (@MKBHD) 11. aprīlis 2024
Dbrand dzēsa postu pēc dažām stundām, atzīstot, ka tas "izveidoja platformu naidu". Atbildē Brownlee, kurš bija sadarbojies ar Dbrand pie ierīču apvalku ar emblēmām, teica, ka "labi, ka jūs atgriezāties" pēc tam, kad uzņēmums bija dzēsis savu ievainojošo postu.
Dbrand izpilddirektors Adam Idzāzs norādīja, ka komentārs bija "svarīgs kļūdainā spriedumā", piebilstot, ka Brownlee atbalsts palīdzēja uzņēmumam "rūpīgāk pārdomāt" komentāru.
Avots: The Verge
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra