Japāņu uzņēmums TDK paziņo par izrāvienu mazo cieto kurināmo bateriju materiālos. Apple piegādātājs prognozē būtisku ierīču veiktspējas pieaugumu, no bezvadu austiņām līdz viedpulksteņiem.
Jaunais materiāls nodrošina enerģijas blīvumu 1000 Vt·h uz litru, kas ir aptuveni 100 reizes vairāk nekā esošajām TDK baterijām masveida ražošanā. Kopš TDK 2020. gadā ieviesa savas baterijas, konkurenti ir veikuši ievērojamus soļus akumulatoru izstrādē, piedāvājot 50 Vt·h/l, kamēr uzlādējamās mazās baterijas ar tradicionālajiem šķidruma elektrolītiem piedāvā ap 400 Vt·h/l.
«Mēs ticam, ka mūsu tikko izstrādātais materiāls cieto kurināmo baterijām var būtiski veicināt sabiedrības enerģētisko pārveidi. Mēs turpināsim attīstību, lai panāktu drīzu komercializāciju,» saka TDK izpilddirektors Noboru Saito.
Baterijas tiks izgatavotas no viengabalaina keramikas materiāla ar cieto elektrolītu un anodiem no litija sakausējuma. Augstā baterijas spēja uzkrāt elektrisko lādiņu, pēc TDK teiktā, ļautu samazināt ierīču izmērus un palielināt darbības laiku, vienlaikus piedāvājot augstu stabilitātes un drošības līmeni. Tehnoloģija ir paredzēta esošo pogu bateriju aizstāšanai, kas tiek izmantotas pulksteņos un citā mazā elektronikā. Cietās kurināmās baterijas ir drošākas, vieglākas un potenciāli lētākas, kā arī nodrošina lielāku veiktspēju un ātrāku uzlādi nekā šķidrie elektrolīti.
Mehāniskās īpašības, kā arī masveida ražošanas sarežģītība un izmaksas ir izaicinājums cieto oksīdu akumulatoru pielietojumam viedtālruņos un citās ierīcēs. Visbūtiskākais lietojums varētu būt elektromobiļiem, ļaujot palielināt nobraukuma diapazonu. Japāņu uzņēmumi ir priekšgalā technoloģijas komercializācijā: Toyota cenšas to paveikt līdz 2027. gadam, Nissan — gadu vēlāk, bet Honda — līdz desmitgades beigām.
Automašīnu ražotāji koncentrējas uz sulfīdu bāzes elektrolītu izstrādi elektromobiļiem, kas ir alternatīva TDK izstrādātajam oksīdu materiālam. Tomēr joprojām pastāv skeptiska attieksme par to, cik ātri šāda tehnoloģija varētu tikt īstenota elektromobiļos.
Robins Zengs, CATL, pasaulē lielākā elektromobiļu akumulatoru ražotāja, dibinātājs un izpilddirektors, saka, ka cietās kurināmās baterijas nestrādā pietiekami labi, nav ilgstošas un joprojām ir drošības problēmas. TDK, kas tika dibināta 1935. gadā un kļuva plaši pazīstama kā vadošais magnētisko kasetņu ražošanas zīmols, ir bagātīga pieredze materiālu un akumulatoru tehnoloģijās. Tā aizņem no 50% līdz 60% no pasaules tirgus mazā kapacitātes akumulatoriem, kas baro viedtālruņus, un cenšas sasniegt līderpozīcijas vidējās kapacitātes tirgū, kurā ietilpst enerģijas uzkrājēji un lielāka elektronika, piemēram, droni. Uzņēmums plāno sākt jauno bateriju prototipu paraugu piegādi klientiem ar nākamo gadu.
Avots: Ars Technica, The Financial Times
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra