MegaBits.lv - ir tiešsaites žurnāls, kur tu vari atrast jaunumus un ziņas par mūsdienīgam tehnoloģijam


Atpakaļ
Auto

Apple atsakās ražot elektromobili - Mark Gurman

Apple atsakās ražot elektromobili - Mark Gurman
0 0 3 0

Apple pārtrauc desmitgadu centienus izveidot elektromobilu, saskaņā ar iekšējiem informātoriem. Mark Gūrmans no Bloomberg ziņo, ka otrdien uzņēmums ļoti pārsteidzis ar šādu lēmumu 2000 darbiniekus, kas strādāja pie šī projekta.

Nepubliskais lēmums tika apstiprināts uzņēmuma izpilddirektora Džefa Viljamsa un viceprezidenta Kevina Linča vadībā. Šie vadītāji darbiniekiem paziņoja, ka projekts tiek apturēts. Daudzi automobiļu komandas darbinieki, pazīstami ar nosaukumu "Specializēto projektu grupa" vai SPG, tiks pārcelti uz mākslīgā intelekta nodaļu, kas būs Džona Džanandreas vadībā. Šie darbinieki koncentrēsies uz generatīvā mākslīgā intelekta projektiem, kas kļūst par vēl svarīgāku uzņēmuma prioritāti.

Apple Car komanda sastāv no vairākiem simtiem cieto inženieru un automobiļu dizaineru. Pavisam iespējams, ka viņi var pretendēt uz darbu citās Apple komandās. Sagaida atlaides, bet nav skaidrs, cik daudz tās būs.

Šī neoficiālā informācija no Bloomberg tika pozitīvi uztverta investoru vidū: otrdien Apple akciju vērtība pieauga aptuveni par 1%, līdz $182,63.

Ilons Maska uzsita ziņu ar smaidiem tweet:

Bezapelācijas lēmums, lai pilnībā apturētu projektu, bija bomba uzņēmumam un lika punktu daudzmilljardu dolāru programmam "Titāna projekts", kas bija domāts, lai Apple ievestu pilnīgi jaunā nozarē. Tehnoloģiju milžs sāka strādāt pie automobiļa aptuveni 2014. gadā, ievērībā ņemot pilnīgi autonomu elektromobilu ar limuzīna līdzīgu salonu un balss vadību.

Taču projekts no paša sākuma bija uz grūtībām, Apple vairākas reizes mainīja komandas vadību un stratēģiju. Linčs un Viljamss pārņēma šo uzņēmumu vadību pirms dažiem gadiem - pēc Daga Filda aiziešanas, kurš pašlaik ir Ford Motor Co. Jaunais vadītājs.

Apple bija attālinājusies no automašīnu ražošanas uz daudziem gadiem un apsvēra dažādas konstrukcijas iespējas. Būtisks problēma bija autonomā vadības tehnoloģija. Apple bija testējis savu sistēmu ceļos kopš 2017. gada, izmantojot Lexus terēna transportlīdzekli un desmitiem automobiļu uz ASV ceļiem. Uzņēmums arī bija pārbaudījis vairāk slepenus komponentus uz milzīgās Phoenix autoceļu tīkla, kas agrāk piederēja Chrysler.

Informatoru ziņojumā teikts, ka Apple augstākā vadība pieņēma lēmumu pēdējo nedēļu laikā. Pēdējais lēmums bija atlikt automašīnas izlaišanu līdz 2028. gadam un samazināt autonomās vadības specifikācijas no 4. līmeņa līdz 2+ līmenim. Agrāk Apple bija plānojis izveidot mašīnu bez stūres un pedāļiem, bet atsakās no šīs idejas. Uzņēmums arī bija veltījis laiku, lai strādātu pie attālinātās vadu centra, kas varētu aizstāt vadītāju.

Saskaņā ar jauno vienošanos, Linčam būs jāpakļaujas Džanandrea. Agrāk viņš bija pakļauts Viljamam, kurš arī vadīja programmatūras izstrādi Apple Watch.

Analītiķi Bloomberg Intelligence Anurāga Rana un Endrū Džirāra uzskata, ka koncentrēšanās uz mākslīgo intelektu varētu būt labākais lēmums: "Apple lēmums atteikties no elektromobiļiem un novirzīt resursus uz generatīvo mākslīgo intelektu ir laba stratēģiska gājiena, mūsu domā, ņemot vērā ilgtermiņa potenciālo peļņas plūsmu no mākslīgā intelekta salīdzinājumā ar automobiļiem."

Apple ir saskārusies ar elektromobiļu tirgus vēsaumiem. Pēdējās mēnešos pārdošanas pieaugums palēninājies: augstās cenas un uzlādes infrastruktūras trūkums kavē parastus pircējus pāriet uz pilnīgi elektriskiem transportlīdzekļiem. General Motors un Ford cenšas ražot vairāk hibrīda automašīnas pēc tam, kad saskārušies ar vājiem elektromobiļu pieprasījumiem un šauriem ražošanas vietu resursiem. Citi automašīnu ražotāji būtiski samazina elektromobiļu cenas, ražošanas plānus un peļņas prognozes.

Tesla, elektromobiļu revolūcijas pionieris Amerikas Savienotajās Valstīs, brīdināja, ka tās šogadējais augšupejas tempos būs ievērojami lēnāki. Saskaņā ar UBS AG prognozi, šogad iekšējā elektromobiļu pārdošanas pieauguma ātrums palēnināsies līdz 11%, salīdzinot ar prognozēto 47% 2023. gadā.

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti