Liebherr paziņoja par pasaulē pirmā lielā riteņu iekrāvēja ar ūdeņradi pilotprojektu. Tas tiks izmantots Kanzelstein karjerā Grātkornā, Austrijā.
Jaunais projekts paredzēts, lai novērtētu pilotkoncepciju, ko uzsākušas kompānijas Liebherr un STRABAG (lielākā būvniecības kompānija Austrijā). STRABAG izmantos L 566 H iekrāvēja prototipu divgadīgajā testēšanas projektā.
Šis Liebherr riteņu iekrāvējs nedarbojas uz ūdeņraža degvielas elementiem. Tā vietā tas ir aprīkots ar īpaši modificētu iekšdedzes dzinēju, kas degina ūdeņradi dīzeļdegvielas vietā. Uzņēmumi aprēķinājuši, ka šāds dzinējs varētu samazināt oglekļa dioksīda izmešus līdz 100 tonnām gadā, kas atbilst apmēram 37,5 tūkstošiem litru sadedzinātas dīzeļdegvielas.
«Šī tehnoloģija... ļauj lielām transporta vienībām, kuras ir grūti elektrificēt augsta enerģijas pieprasījuma dēļ, darboties bez oglekļa dioksīda izmešiem,» skaidro Dr. Herberts Pfabs, Liebherr tehniskais direktors.
Projektu autori arī nodrošinājuši degvielas uzpildes infrastruktūru. Energie Steiermark uzņēmuma ūdeņraža uzpildes stacija nodrošinās videi draudzīgu ūdeņradi iekrāvēja uzpildei tieši karjerā.
Agrāk šogad MAN Trucks ģenerāldirektors Aleksandrs Vlasamps izteicās sekojoši:
«Ir viena lieta, lai būtu tehnoloģija, bet pavisam cita, lai tā būtu dzīvotspējīga. "Zaļais" ūdeņradis nav pieejams transportēšanai, un nav jēgas pāriet no dīzeļa uz ūdeņradi, ja enerģijas avots nav ilgtspējīgs».
Un tas ir problēma, jo izmantot ūdeņradi kā degvielu pagaidām nesniedz lielas priekšrocības oglekļa izmešu samazināšanai. Tas ir tādēļ, ka lielākais vairākums no 90 milj. tonnu tiek ražoti no dabasgāzes un fosilā kurināmā.
Avots: electrek
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra