Plug-in hibrīdauto šķiet lielisks starpposms starp benzīna un elektriskajiem transportlīdzekļiem – solis ceļā uz pilnīgu elektrisko spēkratu pāreju. Tie piedāvā lielāku nobraukuma rezervi nekā parastie hibrīdi, nodrošina labāku veiktspēju elektriskajā režīmā, un iespēja uzlādēt akumulatoru no ārēja avota ļauj īpašniekiem reti izmantot iekšdedzes dzinēju un ietaupīt uz braucieniem.
Tomēr patērētāji nesteidzas iegādāties plug-in hibrīda automašīnas. Saskaņā ar J.D. Power pētījumu, PHEV īpašnieki ir mazāk apmierināti ar saviem transportlīdzekļiem nekā tie, kas pieder elektromobiļiem.
Ir atzīmēts, ka PHEV īpašnieku lietotāju pieredze šķiet mazāk pievilcīga nekā pilnīgi elektrisko automobiļu pircējiem. Galvenais neapmierinātības iemesls ir ierobežotais nobraukuma attālums elektriskajā režīmā, kas vidēji ir aptuveni 40 km. Daudziem patērētājiem tas ir pārāk maz ikdienas auto lietošanai.
Vēl viens faktors ir augstā PHEV cena, kas padara tos mazāk pievilcīgus pircējiem. Piemēram, plug-in hibrīda krosovera vidējā cena ir $48700, turpretim parasts hibrīds maksā $37700, bet elektromobilis – $36,900 tajā pašā kategorijā.
Daudzi pircēji nav pietiekami informēti par PHEV iespējām un to potenciālajiem ieguvumiem, bieži izmanto tos kā parastus hibrīdus, neievērojot nepieciešamību pieslēgt uzlādei.
ASV arī ir novērojama skeptiska attieksme pret šādiem auto: lielākā daļa patērētāju izvēlas vai nu parastos hibrīdus, vai pilnībā elektriskos automobiļus. Neskatoties uz to, ka PHEV tika izstrādāti kā pārejas variants starp benzīna automobiļiem un elektromobiļiem, to lietošanas pieredze nespēja pārliecināt amerikāņu pircējus. Eiropieši izrāda lielāku interesi par PHEV: vairāk nekā 7% no jaunajiem automobiļiem, kas reģistrēti šogad ES, ir ar plug-in hibrīda spēka iekārtu. Tomēr tas ir ievērojami mazāk nekā 31,3% tirgus, ko aizņem parastie hibrīdi, un pat mazāk nekā dīzeļa automobiļi.
Avots: insideevs
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra