MegaBits.lv - ir tiešsaites žurnāls, kur tu vari atrast jaunumus un ziņas par mūsdienīgam tehnoloģijam


Atpakaļ
Dažāds

Vecāka gadagājuma sievietes ir galvenās "viltus izplatītājas" sociālajā tīklā Twitter. Viņas veido vairāk nekā 80 % no tvītiem ar dezinformāciju.

Vecāka gadagājuma sievietes ir galvenās "viltus izplatītājas" sociālajā tīklā Twitter. Viņas veido vairāk nekā 80 % no tvītiem ar dezinformāciju.
0 0 9 0

Jaunā pētījuma rezultātā tika identificēta maza grupa "superplatītāju" krāpnieku Twitter platformā - tie veido tikai 0,3% sociālās tīkla kontu, bet izplatīja apmēram 80% dezinformācijas saitēm. Būtu pieņemams, ka šie ir jauni cilvēki, kas aktīvi izmanto internetu, bet nē - izrādās, ka vistālāk fake jaunumus izplatīja vecāki cilvēki, un parasti sievietes.

Pētījums balstījās uz paneli ar vairāk nekā 650,000 Twitter kontiem, kas saistīti ar reģistrēšanos Amerikas Savienotajās Valstīs balsošanai - izmantojot pilnus vārdus un atrašanās vietu informāciju, kas tika saistīta ar konkrēta vēlēšanu apgabala vidējo demogrāfiju. Sākumā pētnieki identificēja lietotāju tvītus ar politisku saturu, izmantojot mašīnmācību, un pēc tam pārbaudīja tos uz saitēm no "pastāvīgas dezinformācijas avotu" saraksta.

Galvenais pētījuma rezultāts tika publicēts ar vairākām rezervācijām - pētnieki nevar apstiprināt, vai attiecīgajam vēlētājam bija pilna kontrole (vai jebkura kontrole) pār savu kontu vēlēšanu periodā, un konkrēto saikņu precizitāte, kas tika izplatītas, netika pārbaudīta.

Tālāk no šīs kopumā identificēti 2107 konti (aptuveni 0,3% no kopējā skaita), kuri atbildēja par 80% tvītu ar saitēm uz dezinformācijas avotiem - tā sauktie "superplatītāji" krāpnieki.

Vidēji katru dienu Twitter platformā šajā laikā tikai 7% populāro ziņu saturēja saites uz mājas lapām, kas bija pakļautas dezinformācijai. Galu galā vairumu no tām bija "superplatītāji", un tas bija divu iemeslu dēļ: pirmkārt, viņi kopīgoja lielu saikņu skaitu uz ziņām, salīdzinot ar jebkuru citu (vidēji 16 dienā), un arī biežāk pamatojās uz fake ziņu avotiem, uz kuriem attiecās 18% no viņu saitēm.

Pētnieki konstatēja, ka vairāk nekā 5% visiem kontiem bija sekot vismaz vienam superplatītājam, un viņu tvīti saņēma vairāk atbilžu, retvītu un patīkņu, nekā visiem citiem. Analīzes laikā tika arī skaitīts, ka apmēram ceturtdaļu saitēm uz dezinformācijas avotiem, kurus lietotāji apmeklēja, bija no superplatītājiem. Vairāk nekā 10% viņu sekotāju, viņi bija vienīgais fake jaunumu avots.

Biežāk šie superplatītāji bija sievietes - 60%, un viņu vidējais vecums bija 58 gadi. Un, lai gan lielākā daļa vēlēšanu dezinformācijas izplatījās galvenokārt republikāņu loka, tikai 64% superplatītāji bija reģistrēti republikāņi (aptuveni 20% bija reģistrēti kā demokrāti).

Lielākā daļa superplatītāju aktivitātes bija redzama kā retvīti - aptuveni trīs ceturtdaļas saturu.

Avots: Ars Technica

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti