MegaBits.lv - ir tiešsaites žurnāls, kur tu vari atrast jaunumus un ziņas par mūsdienīgam tehnoloģijam


Atpakaļ
IT-bizness

Vainojam: Amazon kopā ar Samsung, Xiaomi un citiem ir monopolizējuši 90 % no pasaules otrā viedtālruņu tirgus.

Vainojam: Amazon kopā ar Samsung, Xiaomi un citiem ir monopolizējuši 90 % no pasaules otrā viedtālruņu tirgus.
0 0 11 0

Samsung, Xiaomi un citi ražotāji ir vienojušies ar Amazon un Flipkart (Walmart piederošs) Indijā. Mazākajiem mazumtirgotājiem nav pieejas jaunajiem viedtālruņiem.

Samsung un Xiaomi ir divi lielākie spēlētāji Indijas viedtālruņu tirgū Kopā viņi kontrolē gandrīz 36% tirgus, un Vivo zīmols pievieno vēl 19%. Konsultāciju uzņēmuma Bain prognozes liecina, ka Indijas elektronikas mazumtirdzniecības tirgus līdz 2028. gadam pārsniegs 160 miljardus ASV dolāru, salīdzinot ar 57-60 miljardiem ASV dolāru 2023. gadā.

Indijas mazumtirdzniecības pārstāvji vairākkārt apsūdzējuši Amazon un Flipkart kopā ar viedtālruņu ražotājiem ekskluzīvu produktu izlaišanā internetā. Tāpēc veikalu īpašnieki nesaņēma jaunākos modeļus, un klienti tos atrada tikai vietnēs, kas saistītas ar šo vienošanos. Flipkart daļa viedtālruņu tiešsaistes pārdošanā Indijā 2023. gadā bija 55%, Amazon — 35%.

Indijas Konkurences komisijas veiktā antimonopola izmeklēšana atklāja, ka Amazon un Flipkart pārkāpa vietējos konkurences likumus. Vēl pretējie dodot priekšroku izvēlētajiem pārdevējiem, viņi strauji samazināja produktu cenas, tādējādi radot zaudējumus citiem uzņēmumiem.
.
CCI ziņojumā par Amazon arī tika norādīts, ka piecu uzņēmumu Indijas nodaļas— Samsung, Xiaomi, Motorola, Realme un OnePlus — bija saistītas ar ekskluzīvu viedtālruņu izlaišanu vienošanās ietvaros ar Amazon un tās filiālēm, pārkāpjot konkurences likumus. CCI ziņojumā par Flipkart minēts, ka Indijas nodaļas Samsung, Xiaomi, Motorola, Vivo, Lenovo un Realme arī veica līdzīgas darbības. Uzņēmumi vēl nav reaģējuši uz šo informāciju.

„Ekskluzivitāte biznesā ir lāsts. Tā ne tikai ir pret brīvu un godīgu konkurenci, bet arī pretrunā patērētāju interesēm,” raksta CCI papildu ģenerāldirektors G. V. Siva Prasads abos ziņojumos.

Ziņojumos arī teikts, ka izmeklēšanas laikā Amazon un Flipkart apzināti mazināja apsūdzības ekskluzīvos izlaidumos. Tomēr amatpersonas konstatēja, ka šī prakse bija izplatīta. CCI arī norādīja, ka abas kompānijas izmantoja savas ārvalstu investīcijas, lai piedāvātu atlaides tādiem pakalpojumiem kā noliktavu uzglabāšana un mārketinga pakalpojumi noteiktiem pārdevējiem.

Izmeklēšanas secinājumi kļuva par būtisku neveiksmi Amazon un Flipkart svarīgajā tirgū, kur tās gadiem ilgi sastapās ar mazāku mazumtirgotāju pretestību, radot šķēršļus viņu bezsaistes biznesam. CCI tuvākajās nedēļās izskatīs jebkādus Amazon, Flipkart un citu ieinteresēto pušu iebildumus pret tās secinājumiem. Pēc tam komisija var noteikt sodus, kā arī piespiest uzņēmumus mainīt savas biznesa prakses.

Avots: Reuters

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti