Ķīnā Tesla autovadītāji testē jauno Full Self-Driving (FSD) atjauninājumu, bet saskaras ar problēmām: sistēma pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus, kas izraisa daudzus sodus.
Agrāk šonedēļ Tesla sāka paplašinātas vadītāja atbalsta funkcijas, kuras tiek pārdotas ar zīmolu FSD, ieviešanu. Tomēr Ķīnā šai funkcijai ir cits nosaukums – "Autopilots ar automātisko vadītāja asistēšanu uz pilsētas ceļiem", jo uzņēmums piesardzīgāk lieto terminu "Full Self-Driving" šajā valstī. Visā pasaulē šī funkcija ir pazīstama kā daļa no FSD paketes.
Tesla problēmas ar FSD Ķīnā
Ilgu laiku Tesla saskaras ar grūtībām FSD ieviešanā Ķīnā. Galvenās problēmas saistītas ar:
- Ierobežojumiem neironu tīklu apmācībā dēļ Ķīnas datu kontroles likumu (Tesla nevar brīvi pārraidīt datus starp Ķīnu un citām valstīm).
- Atšķirībām ceļu satiksmes noteikumos, īpaši attiecībā uz autobusu joslām un citām īpašām kustības zonas.
Vēl 2025. gada janvārī Elonam Maskam Tesla ziņojuma laikā brīdināja, ka FSD īstenošana Ķīnā būs sarežģīta vietējo noteikumu dēļ. Viņš norādīja uz autobusu joslu piemēru:
„Viena no lielākajām problēmām FSD pielāgošanā Ķīnā ir autobusu joslas. Ir konkrētas stundas, kad var vai nevar braukt, un, ja netīšām uzbraucat uz autobusu joslas aizliegtā laikā, jūs uzreiz saņemsiet sodu. Tā patiešām ir nopietna problēma Ķīnā.”
Tomēr automātiskā sodu sistēma darbojas ne tikai autobusu joslām, un Tesla īpašnieki sāk to izjust paši.
Tesla īpašnieki saņem sodus par FSD
Daudzi Ķīnas Tesla īpašnieki testē FSD tiešraidēs sociālajos tīklos un ziņo, ka saņem daudzus sodus par noteikumu pārkāpumiem. Piemēram, kāds autovadītājs saņēma 7 sodus vienas brauciena laikā, jo autopilots brauca pa velosipēdu joslu un veica nelikumīgus manevrus.
Ievērojamie Car News China sekoja daudziem šādiem tiešraides un lietotāju atsauksmēm Ķīnas sociālajos tīklos. Kopējais viedoklis: FSD brauc diezgan labi, bet satur daudz kļūdu.
Kas patika autovadītājiem:
- Autopilots pārvietojas „dabīgi”, proti, tā uzvedība atgādina cilvēka braukšanas manieri.
Kas nepatika:
- Sistēma slikti saprot vietējos ceļu satiksmes noteikumus (piemēram, aizliegumu izmantot apmales vai velosipēda joslas, lai nogrieztos).
- Nepareiza joslu noteikšana – automašīna var braukt pa taisni joslā, kas paredzēta tikai pagriezienam.
- Navigācija dažreiz rāda, ka mašīna atrodas vienā joslā, lai gan patiesībā tā atrodas citā.
- Objektu uztveršanas kļūdas – piemēram, sarkanos gaisa balonus FSD uztver kā luksoforus.
Pat tiešraidēs skatītāji pat uzskaita, cik daudz sodu saņems Tesla automobilis un cik sodu punktus tas varētu nozīmēt vadītāja apliecībai. Ķīnā par 12 sodu punktiem vadītāja apliecība tiek uz laiku apturēta.
Ķīnas mediji šobrīd ir pārslogoti ar video, kur Tesla pārkāpj sarkano gaismu, neatzīst zaļo gaismu vai pārvietojas pa aizliegtām joslām.
Ir jāpiebilst, ka Tesla saskaras ar spēcīgu konkurenci Ķīnas autopilota tirgū. Atšķirībā no ASV vai Eiropas, kur FSD gandrīz nepastāv līdzvērtīgi konkurenti, Ķīnā aktīvi attīstās līdzīgas tehnoloģijas no uzņēmumiem Nio, Xpeng, BYD un citiem. Tādējādi Tesla ne tikai cīnās ar regulatīvajiem ierobežojumiem, bet arī ir spiesta pierādīt sava autopilota konkurētspēju pasaulē tehnoloģiskajā tirgū. Tas pagaidām neizskatās pārāk labi.
Nesen tika noskaidrots, ka Tesla izmantoja video no interneta, lai iemācītu tehnoloģiju pašbraucot pa Ķīnu.
Avots: electrek
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra