MegaBits.lv - ir tiešsaites žurnāls, kur tu vari atrast jaunumus un ziņas par mūsdienīgam tehnoloģijam


Atpakaļ
Auto

Tesla jau ir nopelnījusi 9 miljardus ASV dolāru (kopš 2009. gada), palīdzot konkurentiem pārdot iekšdedzes dzinēju automobiļus. Šis bizness turpina augt

Tesla jau ir nopelnījusi 9 miljardus ASV dolāru (kopš 2009. gada), palīdzot konkurentiem pārdot iekšdedzes dzinēju automobiļus. Šis bizness turpina augt
0 0 2 0

Tesla, kā zināms, neproducē pat hibrīdus (tikai "tīrus" baterijas BEV), bet tas pilnīgi nekavē Elon Musk kompāniju palīdzēt pārdot automobiļus ar iekšdedzes dzinēju, kas nonāk sabrukumā, un nopelnīt ļoti labus naudas summas no tā dēvētajiem normatīvajiem kredītiem (kā ironisks). Par to var pārliecināties vēlreiz, apskatot nesenā Tesla gada ziņojuma formas 10-K pieteikumu ASV Vērtspapīru un biržu komisijai (SEC).

Atgādināsim, normatīvie kredīti (zero-emisiju transportlīdzekļi) faktiski ir "tīras" dotācijas no citiem automašīnu ražotājiem, kuri neatbilst vides normatīviem (maksimāli pieļaujamie ekspluatācijas emisiju standarti), kas ir spēkā dažādās valstīs. Šajā gadījumā automašīnu ražotājiem ir jāiegādājas tā sauktie normatīvie kredīti no cita automašīnu ražotāja, kas atbilst šiem noteikumiem, lai izvairītos no problēmām ar regulētājiem un sodiem. Piemēram, Tesla, kas ražo vienīgi elektroautomobiļus.

Un tam Tesla ir ļoti ienesīgs bizness (jo nav nekādu papildu izdevumu): tikai 2023. gadā uz šiem kredītiem uzņēmums nopelnīja $1,79 miljardus (visi ieņēmumi 2023. gadā $96,77 miljardi), bet kopš 2009. gada šis bizness kopumā ir sagādājis gandrīz $9 miljardus.

Viegli naudas Tesla - cik daudz ir nesoši normatīvie kredīti kompānijai Elon Musk

Kā Tesla nopelna vieglu naudu no normatīvajiem kredītiem. Grafiks: Bloomberg

Jā, šo kredītu daļa no kopējām pārdošanām neizskatās tik pārliecinoša kā absoltās skaitļos. Tomēr ar šiem kredītiem Tesla gandrīz nemaina praktiski nekādas papildu izmaksas, tāpēc visi ieņēmumi no tiem faktiski ir tīra peļņa. Tāpēc tas ir diezgan patīkams bonuss - 2020. gadā tieši šī iemesla dēļ Tesla pirmo reizi kļuva par peļņas spējīgu. Tad Zakary Kirkhorn, kurš toreiz bija Tesla finanšu direktors, paziņoja, ka gaida, ka peļņa no kredītiem pakāpeniski būs mazliet samazinājusies. Bet pretēji, 2020. gadā Tesla nopelnīja ar šiem kredītiem $1,58 miljardus, tad 2021. gadā šis virziens deva 7% peļņu, bet pēc tam uzņēmums katru gadu (2022 un 2023) saņēma vairāk nekā $1,7 miljardus.

Un nekas nenorāda uz šī ļoti pozitīvā tendence mainīšanos attiecībā uz Tesla: emisiju standarti tikai kļūst stingrāki - Eiropa ir ieviesusi stingrākus emisiju normatīvus transportlīdzekļiem, sākot ar nākamo gadu, bet Apvienotā Karaliste apstiprināja jaunus noteikumus ar pakāpenisku iekšdedzes dzinēja automašīnu aizliegumu (sākot no 2024. gada katra automašīnu ražotāja pārdošanu struktūrā ar zemu emisiju līmeni ne mazāk kā 22%).

Turklāt citi automašīnu ražotāji (Volkswagen, General Motors un citi pret izvirzītajiem mērķiem neizpildīšana nozīmīgi samazināja ieguldījumus elektroautomašīnu jomā un pārcēla vai pat atcēla atsevišķus projektus/iniciatīvas) garantē, ka Elon Musk kompānijas bizness šajā virzienā (normatīvo kredītu pārdošana) turpmāk tikai attīstīsies. Papildus VW un GM, pēdējos gados vides standartu ievērošanā bija nepieciešama palīdzība arī citiem automašīnu ražotājiem kā Honda un Jaguar Land Rover.

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti