Tiešais vārda "slop" tulkojums ir "grauzi", un tieši tā ir ieteikts nosaukt nevēlamas mākslīgā intelekta izpausmes internetā.
Slop galvenokārt darbojas, lai radītu satura esamības ilūziju, iegūtu ienākumus no reklāmas un novirzītu uzmanību no meklēšanas sistēmām uz konkrētiem tīmekļa vietnēm.
Runā nav tikai par mediju procentu, bet arī par teksta "radīšanu". Pateicoties mākslīgajam intelektam, jebkuram vaicājumam var izveidot bezgalīgu skaitu attēlu un stāstu, un pēc tam pievienot mākslīgās komentārus. Ja uz vietni iegādāsies daži lietotāji un divreiz noklikšķinās uz reklāmas, izmaksas, lai tos izveidotu, atmaksāsies. Tomēr, līdzīgi kā spama gadījumā, kopējais slopa efekts ir negatīvs: zaudēta lietotāju laika un pūles, cenšoties starp atkritumiem atrast to, kas tiem patiesi nepieciešams.
"Manuprāt, ir ļoti svarīgi izdomāt nosaukumu, jo tas ļauj cilvēkiem runāt par problēmu," saka izstrādātājs Saimons Vilsons, viens no pirmajiem "slop" termina atbalstītājiem. "Pirms vārda "spams" ienākšanas ikdienas lietojumā ne visi saprata, ka nevēlamās reklāmas ir slikta rīcība. Ceru, ka "slop" būs tikpat ietekmīgs un palīdzēs cilvēkiem saprast, ka nesankcionētu, ar AI veidoto saturu radīšana un publicēšana ir slikta."
Vilsons atsaucās uz skaļo Microsoft rakstu, ko izveidoja AI, par Otavas pārtikas banku, ko apzīmēja kā Kanādas galvaspilsētas apskates objektu. Starp citiem piemēriem ir grāmatas, ko veidojis AI (piemēram, sērgu entuziasti Amazon ieteica izvairīties no tematiskajām grāmatām, kas, potenciāli, saturēja kaitīgus padomus un varēja likt kādam apēst patiešām nāvējošu sērgu).
Ir vērts minēt arī par Facebook, kam jau bija problēmas ar moderāciju, un tagad ar AI plūsmu vispār apbēdavās "slopā". Iepriekš mēs rakstījām par vīrusu foto "Hollywood Hill" Kalifornijā, uz ko ļoti vēlējās nokļūt tūristi, bet tas izrādījās fēikšķis, un šis saraksts tagad ir papildināts ar diezgan dīvainiem radījumiem (patiesībā līdzīgi kā mans ikdienas sapnis) - piemēram, attēliem ar Jēzu Kristu, kuram kājās vietā ir garneles un tamlīdzīgi.
404 Media tehnoloģiju ziņāsānas vietnes Jason Kebler uzskata, ka šī tendence ir tas, ko viņš dēvē par "zombēm internetu". Slop pieaugums, viņaprāt, pārvērš sociālo tīklu par telpu bez sociālajām saiknēm ar "botoņu, cilvēku un kontiem, kas kādreiz piederēja cilvēkiem" sajaukumu.
Meta globālo jautājumu prezidents Nīks Kleģs februārī rakstīja, ka sociālais tīkls apmāca savas sistēmas identificēt ar AI radīto saturu.
"Tā kā atšķirība starp cilvēka un sintētisko saturu kļūst neskaidra, cilvēki vēlas zināt, kur ir robeža," - viņš rakstīja.
Viens AI-čatbots Meta pievienojās vecāku grupai Facebook, stāstot, ka arī viņam ir bērns, un pat īpašs - un dalījās ar padomiem attiecībā uz izglītību un specializētajām programmām.
Cīņa ar spama kontroli e-pasta iesūtēs ir prasījusi ievērojamus starpnozaru centienus un novedusi pie būtiskām izmaiņām mūsdienu e-pasta rakstura - lielie pakalpojumu sniedzēji, piemēram, Gmail, agresīvi izseko spamerus un izmanto sarežģītas, galvenokārt slēgtas AI sistēmas. Attiecībā uz slopu nākotne ir mazāk rozā krāsas - Google pagājušajā nedēļā paziņoja par ambicioziem plāniem pievienot AI rezultātus meklēšanas augšpusē (sākotnēji ASV, un citos apstākļos gadā).
Pēc The Guardian informācijas
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra