Кanādas Waterlo University demontē gudros M&M tirdzniecības automātus no savas kampusā. Studenti atklāja, ka automāti slepeni veica studentu sejas atpazīšanu bez viņu piekrišanas.
Skandāls sākās, kad students zem psevdonīma SquidKid47 publicēja Reddit fotoattēlu par kļūdu vēstījumā uz universitātes ciematā esošā tirdzniecības automāta: "Invenda.Vending.FacialRecognitionApp.exe". Visticamāk, tas parādījās pēc tam, kad automāts nevarēja startēt sejas atpazīšanas programmu, kuras klātbūtne automātā nebija neviens gaidījis.
«Ei, kāpēc stulbajos M&M automātos ir sejas atpazīšana?», — jautāja SquidKid47.
Ceturto kursu students River Stenli sāka izmeklēt Reddit publicējumu, par ko rakstīja universitātes izdevums MathNEWS. Stenli bija satraukts, iepazīstoties ar ražotāja Invenda reklāmu brošūrām, kas sola, ka «automāti spēj nosūtīt aptuvenu vecumu un dzimumu» katram cilvēkam, kas tos izmanto, bez piekrišanas pieprasījuma.
Tas izskuma par Stenli, kurš atklāja Kanādas privātuma komisāru, iepriekš ilgi pētīja tirdzniecības centra operators ar nosaukumu Cadillac Fairview pēc tam, kad atklāja, ka daži no tirdzniecības centra informācijas kioskiem slepeni «izmantoja sejas atpazīšanas programmatūru apmeklētājiem».
Tikai pateicoties šai oficiālajai izmeklēšanai, kanādieši uzzināja, ka "vairāk nekā 5 miljoni kanādiešu, kuri nepiekrīt", tika iekļauti Cadillac Fairview datu bāzē, paziņoja Stenli. Cadillac Fairview galu galā tika spiests izdzēst visu datu bāzi, bet sejas atpazīšanas datus, kas iegūti bez citu Invenda klientu, piemēram, Mars, piekrišanas, sekas ir neizprotamas. Stenli aicināja studentus pieprasīt universitāti aizliegt sejas atpazīšanas tirdzniecības automātus kampusā.
Waterloo universitātes pārstāve Rebeka Elming apstiprināja CTV News,ka iestāde lūdza izslēgt tirdzniecības automātu programmatūru, līdz paši automāti netiks noņemti. Elming saka, ka automāti tiks noņemti tik ātri, cik vien iespējams. Viņa neko nezina par jebkāda veida šīs tehnoloģijas izmantošanu kampusā.
Ar automātiem saistītā uzstādīšanas kompānija Adaria Vending Services pastāstīja MathNEWS, kā tie strādā:
*Būtībā jāsaprot, ka automāti neveic un nemutē nekādas fotogrāfijas vai attēlus, un atsevišķas personas identitāti nav iespējams identificēt ar šīs tehnoloģijas palīdzību automātos. Tehnoloģija darbojas vienīgi kā kustību sensors, kas atpazīst seju, lai automāts zinātu, kad aktivizēt iepirkumu saskarni».
Saskaņā ar Invenda prese paziņoja, ka ķekars konditorejas izstrādājumu M&M, Mars, bija būtiska Invenda izplatīšanas daļa Ziemelamerikā. Tikai pēc 7 miljonu dolāru finansēšanas raunda pabeigšanas, kas ietver darījumus ar Mars un citiem lieliem klientiem, piemēram, Coca-Cola, Invenda spēja uzstādīt iet uz lielu globālo izaugsmi, kas ievērojami paplašina datu apkopošanas iespējas un vērošanas iespējas ar savām gudrajām tirdzniecības automātiem.
Tomēr Waterlo universitātes studenti, piemēram, Stenli, tagad rada jautājumus par «Invenda pārredzamības saistības» dzīvesvietā Ziemelamerikas tirgos, it īpaši tādēļ, ka šķiet, ka uzņēmums acīmredzot pārkāpj Kanādas privātuma likumu, stenli sacīja CTV ziņām.
Avots: Ars Technica
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra