MegaBits.lv - ir tiešsaites žurnāls, kur tu vari atrast jaunumus un ziņas par mūsdienīgam tehnoloģijam


Atpakaļ
Spēles

Sony testē NPC ar mākslīgo intelektu - pirmā bija Aloy no Horizon

Sony testē NPC ar mākslīgo intelektu - pirmā bija Aloy no Horizon
0 0 10 0

Sony vēlas izmantot mākslīgo intelektu spēlēs, un tāpēc testēšanai ir izvēlējusies vienu no saviem slavenākajiem varoņiem - Aloju no Horizon.

YouTube noplūda iekšējais video, kurā redzama Horizon Zero Dawn un Horizon Forbidden West galvenās varones AI-versija. Video pazuda pēc autora tiesību pārkāpuma sūdzības, taču The Verge žurnālisti paspēja to aplūkot un aprakstīja, kas tur bija redzams. Tikmēr mēs atradām šo video internetā.

Noplūdē Sony Interactive Entertainment izstrādes direktors Šarvins Ragoardajals sazinājās ar Aloju, izmantojot balss norādes. Algoritmi atpazina runu caur OpenAI Whisper. Par varoņa atbildēm veidoja GPT-4 un Llama 3. Alojas balss un seja tika radītas, izmantojot Sony tehnoloģijas — Emotional Voice Synthesis (EVS) un Mockingbird.

Dialogs sākās diezgan parasti:

  • Šarvins Ragoardajals: «Sveika, kā iet?»
  • Aloja: «Sveiki, man iet labi. Vienkārši man ir iekaisis kakls. Kā tev iet?»

Tad testētājs jautāja Alojai par viņas ceļojumiem Horizon pasaulē. Un, lai gan atbildes bija korektas zināšanu ziņā, balss skanēja diezgan mehāniski, un animācija izskatījās... nu, teiksim, "kokaini".

Atojai jautāja arī par viņas mātes meklējumiem. Viņa zina par savu izcelsmi — Aloja ir zinātnieces Elizabetes Sobeckas klons. Tad viņai tika uzdots jautājums, kāda ir sajūta būt klonam. Un viņa atbildēja ko līdzīgu: "Būt klonam ir unikāla pieredze, kas saista mani ar pagātni, dodot man rīkus, lai izveidotu savu ceļu un nākotni".

Video izskatījās vairāk kā eksperiments, kas radīts sadarbībā ar Guerrilla Games studiju (Horizon autoriem). Sony vēl nav apstiprinājusi, ka šī tehnoloģija tiks izmantota nākamajās spēlēs. Taču skaidrs ir viens - uzņēmums nopietni pēta AI iespējas spēļu varoņiem. Vismaz Sony nepiespiest aktierus veikt savus nākotnes atlaišanas paziņojumus, kā to dara EA.

Lai gan joprojām pastāv jautājums, kas notiks ar balss aktieriem kopumā? Video Alojas balss nepiederēja aktrisei Ešlijai Berčai. Balss skanēja "koksni", taču situācija var mainīties tehnoloģiju attīstības gaitā. Tieši tāpat tas attiecas uz spēļu izstrādes nākotni, jo Microsoft jau ir paziņojusi par AI Muse, kas tiks piesaistīta spēļu radīšanai.

Pagaidām AI-Aloja drīzāk izskatās kā interesants eksperiments, nekā kā revolūcija. Bet, ja Sony turpinās attīstīt tehnoloģiju - kurš gan zina? Iespējams, nākotnes projektos samazināsies balss aktieru skaits vai tiks radīts modelis, kas ļautu spēlētājam veikt dabiskus dialogus ar NPC, kā to izdarīja Skyrim modderi.

Avots: IGN / GameSpot

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti