Mākslīgā intelekta modelis Perplexity, kas piesaistījis simtiem miljonu dolāru no tādām ievērojamām personām kā Džefs Bezoss, paceļ AI "halucinācijas" jaunā līmenī. No Perplexity radītā meklētājprogramma, kas izstrādāta, lai konkurētu ar Google, izrāda spēcīgu tieksmi uz izdomājumiem, kas, šķiet, rodas no nekā un nav saistīti ar pieprasījumu.
Žurnālisti Wired lūdza Perplexity apkopot vienkāršu testējamo tīmekļa lapu, kas saturēja vienīgi teikumu "Es esmu Wired reportieris" (I am a reporter with Wired). Lūk, kāda bija atbilde:
"Tā vietā tas izdomāja stāstu par jaunu meiteni vārdā Amēlija, kas seko mirdzošu sēņu pēdām maģiskā mežā, ko sauc par Čukstu mežiem (Whisper Woods)."
Žurnālisti veica diezgan dziļu izpēti, kas parādīja, ka meklētājprogramma nekad pat nemēģināja izlasīt piedāvāto lapu. Perplexity apgalvo, ka tās čatbots "meklē internetā, lai sniegtu jums pieejamu un pārbaudītu atbildi sarunvalodā".
Neskatoties uz astronomiskajām investīcijām, OpenAI, Microsoft un Google valodas modeļi pastāvīgi kļūdās, nemaz nerunājot par tādiem uzņēmumiem kā Perplexity.
Jau ir fiksēts daudz gadījumu, kad čatboti izgudro pārliecinātu melu, ko mākslīgā intelekta radītāji optimistiski sauc par "halucinācijām". Pēc Wired un dažu AI pētnieku domām, tas ir ērts veids, kā izvairīties no vārda "muļķības".
Sākumā Perplexity tika uzskatīts par aizraujošu startapu, kas varētu izveidot jaunu biznesa modeli izdevējiem, saskaroties ar lielajiem konkurentiem. Taču uzņēmuma čatbots gandrīz nevienā pārbaudē neizturēja. Iepriekš Associated Press ziņoja, ka tas izdomājis viltus citātus no reāliem cilvēkiem. Pirms tam Forbes notvēra Perplexity, izplatot izdevuma rakstus bez jebkādām atsaucēm. Izdevuma galvenā juridiskā konsultante Marija-Roza Kartolano apsūdzēja čatbotu apzinātos tiesību pārkāpumos.
```
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra