Doom: Tumšie Viduslaiki tiks izlaists dažu mēnešu laikā, taču dažiem jau ir bijusi iespēja novērtēt spēles mehāniku un jauno idTech 8 dzinēju. Un dažas funkcijas bija patiešām iespaidīgas.
Nākamajai Doom daļai ir izstrādāts idTech, kas izskatās izsmalcināts. Iepriekš dzinēja iespējas tika demonstrētas Indiana Jones and the Great Circle, kurai nesen tika veikts ports uz PS5. Kopumā Doom: Tumšie Viduslaiki spēles gaita ir dinamiska un iznīcināšanas tehnoloģijas piešķir spēlei jaunas sajūtas.
“Man bija iespēja spēlēt spēli jaudīgā datorā. Tas, ko es varu teikt un parādīt, ir ierobežots, bet jaunākais Doom un tā dzinējs idTech 8 jau tagad izskatās neticami iespaidīgi,” raksta Eurogamer apskatnieks.
Kā zināms, Doom: Tumšie Viduslaiki pārceļ mūs uz tumšajiem viduslaikiem, un šīs estētikas maiņa ļauj tehnoloģijām “uzplaukt” pavisam jaunā veidā. Ja bez kalambūra, spēlei ir standarta staru izsekošana — RT atstarošana (kā Doom Eternal) un RTGI (kā Indiana Džounsam). Ūdens izskatās reālistiski, virsmas pareizi atstaro gaismu, un globālā apgaismošana piešķir atmosfēru lielām atvērtām vietām, kas apgaismotas tikai ar ugunskuriem un sauli.
Bez RT atstarošanas spēle piedāvā tehnoloģiju, kas līdzīga Unreal 3D renderēšanai ar Nanite. Šī funkcija padara ainas detalizētas neatkarīgi no tā, cik tālu objekti atrodas. Taču ielāde gandrīz nav pamanāma. Lai gan tas ne visai labi strādā priekš zāles un lapām, vispārējā aina kļūst ievērojami stabilāka. Tomēr Wccftech uzskata, ka nākamā Doom daļa varētu kļūt par vienu no vizuālā ziņā iespaidīgākajām spēlēm, kas tiks izlaistas šogad.
Runājot par spēles procesa iespējām, nevar apiet, ka id Software pievienoja The Dark Ages iznīcināšanas sistēmu, kas ir līdzīga Crysis, kas nebija iepriekšējās divās daļās. Iznīcināšana izskatās jautra: koka konstrukcijas saplīst sīkās daļās, kad jūs iziet cauri tām. Tāpat arī objekti var sadalīties vēl mazākos fragmentos. Turklāt cīņu laikā milzīgs robots var sabradāt pilsētu zem savām kājām.
Pārejot pie cīņu sistēmas, ir vērts atcerēties, ka Doom Eternal lika aprēķināt uzlādes laikus un skatīties izpildes animācijas. Taču The Dark Ages atgriežas pie klasiskā ātruma. Mazie ienaidnieki mirst no viena vai diviem šāvieniem, bez piespiedu izpildes. Taču, ja šie “mazie kukaiņi” jūs apgrūtina — vienkārši izlauzieties cauri tiem, neapstājoties ik pēc dažām sekundēm.
Vēl viena svarīga izmaiņa ir ienaidnieku daudzums. Viens no līmeņiem sākumā saturēja vairāk nekā 30 vienlaikus, un tad parādījās vēl vairāk. Ir grūti iedomāties, kā idTech 8 tiek galā ar to, vienlaikus atbalstot RT grafiku, iznīcināšanas fiziku un plūstošu kadru piederību. Taču līdz šim tas darbojās, lai gan joprojām ir jautājums par ieviešanu uz konsolēm.
Recenzenti arī atzinīgi vērtēja kaujas vairogu, ko var izmantot, lai parētu uzbrukumus vai izraisītu sprādzienus dēmonu pūlī. Dažos brīžos tas atgādina Returnal — dažus uzbrukumus var atvairīt tieši cīņas laikā.
Kas vēl interesants?
- Līmeņi ir ļoti dažādi: ir klasiskās koridoru sekcijas, milzīgas pilsētas, kuras var iznīcināt; pūķu misijas, kur iespējams lidot; lielas atklātas teritorijas ar bonusu uzdevumiem.
- Spēles ātrumu var pielāgot: izvēlnē ir iespēja regulēt tempu, pretinieku agresivitāti, daļiņu skaitu un citus parametrus.
- Gandrīz tūlītējas ielādes: spēle darbojas tik ātri, ka ielādes ekrāni šķiet lieki.
Lai gan kopumā spēle ir iespaidīga, ir daži nianses. Piemēram, skaņu celiņš pagaidām nerada tādu aizraušanos kā iepriekšējās daļās. Tāpat arī nav iespējas iekļaut klasisko tēmēkli ekrāna centrā. Lai gan tas ir sīkums, tas kādam var nepatikt.
Rezultātā jāatzīst, ka Doom: Tumšie Viduslaiki izskatās kā tehnoloģiskākā sērijas daļa, un tai pašā laikā tā ir tuvāka klasiskajai Doom nekā Eternal. Cīņas ir kļuvušas ātrākas, iznīcināšana — iespaidīgāka, un spēles process šķiet svaigāks. Cik veiksmīga būs visa spēle — redzēsim maijā uz galvenajām platformām un Game Pass. Steam ir atvērta iepriekšēja pasūtīšana par 2449₴.
Avots: Eurogamer
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra