Mercedes-Benz un Factorial paziņoja par jaunu cietvielu bateriju elektromobiļiem. Atgādināsim, ka 2022. gadā Mercedes, Hyundai un Stellantis ieguldīja Factorial 200 miljonus dolāru, kas nodrošināja Mercedes vadošo pozīciju šajā tehnoloģijā.
Jaunā baterija balstās uz FEST (Factorial Electrolyte System Technology) platformas – Factorial pašu cietvielu šūnu ražošanas tehnoloģiju. Pirmie paraugi tika piegādāti Mercedes šovasar.
Jaunā bateriju arhitektūra uzlabo nobraukumu par 80%, samazina svaru par 40% un izmēru par 33%, salīdzinot ar pašreizējo akumulatoru tehnoloģiju. Tā ir arī drošāka. Elektrolīti funkcionē pie temperatūras, kas pārsniedz 90°C, kas var novērst nepieciešamību pēc dzesēšanas sistēmām.
Jaunā baterija sola enerģijas blīvumu 450 W·h/kg, kas ievērojami pārsniedz 300 W·h/kg citiem ražotājiem. Mercedes-Benz uzskata, ka tā nodrošinās elektromobiļu nobraukumu vairāk nekā 966 km ar vienu uzlādi.
Cietvielu baterijas ir kļuvušas par populāru tēmu. Ķīnas uzņēmumi jau ir prezentējuši savus konceptus, un MG plāno ieviest savu tehnoloģiju 2025. gadā. Toyota arī paziņoja par cietvielu bateriju izstrādi. Starp citu ražotāju paziņojumiem Factorial tehnoloģija izskatās pietiekami konkurētspējīga.
Tomēr pirmie Mercedes un Factorial modeļi tiek gaidīti tirgū līdz šīs desmitgades beigām.
Avots: arenaev
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra