Pagājušajā mēnesī BMW pārspēja Tesla pārdošanas apjomos un pirmo reizi nonāca Eiropas elektroautomobiļu tirgus līderpozīcijās. Šobrīd novērojama strauja vācu autoražotāja pārdošanas pieauguma tendence uz citu ražotāju problēmu fona.
Saskaņā ar Jato Dynamics datiem, jūlijā BMW pilnībā elektrisko automobiļu pārdošana ES pieauga vairāk nekā par trešdaļu līdz 14869 vienībām. Tajā pašā laikā Tesla rādītājs kritās par 16% līdz 14561 vienībai.
Lai gan Tesla joprojām ir pārdošanas līderis kopš gada sākuma, tā zaudē tirgus daļu Eiropā tādiem uzņēmumiem kā BMW un Volvo. Pagājušajā mēnesī Eiropas auto pircēji reģistrēja kopumā 139300 jaunus elektroautomobiļus, kas ir apmēram par 6% mazāk nekā pirms gada.
Pieprasījums pēc elektroautomobiļiem Eiropā atdziest pēc tam, kad tādas valstis kā Vācija un Zviedrija pārtrauca vai samazināja subsīdijas. Tas pamudināja autoražotājus atteikties no savām ambīcijām attiecībā uz elektroautomobiļiem. Volkswagen - lielākais autoražotājs reģionā - šomēnes paziņoja, ka samazina ražošanas jaudu rūpnīcās Vācijā un norādīja, ka varētu aizkavēt jaunu elektrisko modeļu izlaišanu. Mercedes-Benz atteicās no saviem elektrifikācijas un bateriju iniciatīvu plāniem.
„Klaritātes trūkums attiecībā uz stimulu un elektroautomobiļu nākotni joprojām ir šķērslis patērētājiem,” sacīja Jato Dynamics analītiķis Felipe Muņozs. „Šie faktori kopā ar zemo elektroautomobiļu atlikuma vērtību veicināja lejupslīdi, kas tika novērota jūlijā.”
BMW izdevās pretoties šai tendencei, pateicoties lielam pieprasījumam pēc tādiem elektroautomobiļiem kā i4 un iX1, kuri pārspēja Mercedes un Audi līdzīga izmēra modeļu pārdošanu. Lai gan Tesla Model Y joprojām saglabāja populārākā elektriskā modeļa pozīciju Eiropā pirmajā pusgadā, pieprasījums pēc četrus gadus vecā modeļa samazinās, un jūlijā pārdošana kritās par 16%.
Ķīnas autoražotāji, tādi kā BYD un SAIC Motor, šogad pakāpeniski paplašināja savu darbību Eiropā, taču ES muitas nodevu draudi palēnināja viņu dinamiku. Lai izvairītos no nodevām, ķīniešu autoražotājs Dongfeng plāno atvērt rūpnīcu Eiropā.
Avots: bloomberg
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra