Sirds plīst gabalos.
2022. gadā Džeisons M. Alens uzvarēja ikgadējā digitālās mākslas konkursā Kolorādo štata izstādē (ASV). Viņš radīja savu darbu "Théâtre d'Opéra Spatial", izmantojot Midjourney mākslīgā intelekta rīku. Tajā laikā Alens neatvainojās par mākslīgā intelekta izmantošanu un paziņoja, ka tehnoloģijas ir pārspējušas cilvēkus mākslā.
"Māksla ir mirusi. Viss ir galā. Mākslīgais intelekts ir uzvarējis. Cilvēki ir zaudējuši," viņš teica.
No 2022. gada beigām Alens cenšas reģistrēt autortiesības uz savu attēlu. Tomēr tas izrādījās sarežģīts uzdevums, jo tiesneši nolēma, ka mākslīgā intelekta ģenerētās mākslas aizsardzība ar autortiesībām nav iespējama cilvēka autorības trūkuma dēļ.
Pagājušajā nedēļā Alens iesniedza apelāciju Kolorādo federālajā tiesā. Viņš apgalvo, ka negūst pietiekamu peļņu no sava darba tirgus vērtības samazināšanās dēļ. Alens arī norāda uz daudziem gadījumiem, kad viņa darbu zaga bez kompensācijas vai autorības norādīšanas.
Alens uzskata, ka viņa radošais ieguldījums izpaudās komandu ievadīšanā attēla radīšanai, ainas korekcijā un gleznas tonalitātes noteikšanā. Viņaprāt, šīs darbības var salīdzināt ar citu mākslinieku radošo darbu un ir pelnījušas autortiesību aizsardzību.
Situācija ar Alenu pievērsa uzmanību autortiesību problēmām mākslīgā intelekta laikmetā. Daudzi mākslinieki kritizē viņu darbu izmantošanu mākslīgā intelekta modeļu apmācībai bez atļaujas. 2023. gadā mākslinieku grupa iesniedza kolektīvu prasību pret uzņēmumiem, kas izstrādā mākslīgo intelektu attēlu ģenerēšanai.
Alena juristi norāda uz nepieciešamību pielāgot likumdošanu, lai aizsargātu tos, kas izmanto mākslīgo intelektu radošā izpausmei. Tajā pašā laikā rodas jautājums par to mākslinieku tiesību aizsardzību, kuru darbi tiek izmantoti mākslīgā intelekta modeļu apmācībai.
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra