MegaBits.lv - ir tiešsaites žurnāls, kur tu vari atrast jaunumus un ziņas par mūsdienīgam tehnoloģijam


Atpakaļ
Tehnoloģijas

Ķīnas kuģis apzināti bojāja zemūdens kabeļus Baltijas jūrā - izmeklētāji. Vai šeit ir Krievijas pēdas?

Ķīnas kuģis apzināti bojāja zemūdens kabeļus Baltijas jūrā - izmeklētāji. Vai šeit ir Krievijas pēdas?
0 0 5 0

Eiropas izmeklētāji uzskata, ka Ķīnas tirdzniecības kuģis speciāli nolaida enkuru, lai bojātu divus zemūdens telekomunikāciju kabeļus, kas šomēnes bija pārrauti Baltijas jūrā. Tomēr Rietumvalstu tiesību aizsardzības un izlūkošanas iestādes neuzskata, ka Ķīnas valdība būtu bijusi iesaistīta šajā darbībā. Tagad izmeklēšana ir vērsta uz iespēju, ka Krievijas specdienesti varētu būt pārliecinājuši kuģa kapteini šo darbību veikt.

NATO kara kuģi no Dānijas, Vācijas un Zviedrijas aizvadītajā nedēļā apņēma 225 metru garu kuģi Yi Peng 3. Ķīnas kuģa īpašnieks, uzņēmums Ningbo Yipeng Shipping, sadarbojas ar izmeklētājiem. Īpašnieks atļāva aizturēt tirdzniecības kuģi starptautiskajos ūdeņos.

Zviedrijas un Vācijas varas iestādes veic sarunas ar īpašnieku par piekļuvi kuģim un tā apkalpei. Starptautiskie jūras likumi aizliedz NATO piespiedu kārtā nogādāt kuģi kādā no savām ostām.

Eiropas izmeklētāji uzskata, ka Yi Peng 3 vilka enkuru vairāk nekā 100 jūdzes (vairāk nekā 160 km) pa Baltijas jūras dibenu no 17. līdz 18. novembrim. Pēc viņu teiktā, satelīta un citi attēli rāda, ka kuģis brauca ievērojami lēnāk nekā parasti, jo enkurs bija noliekts.

Kuģis pārgrieza divus datu pārraides kabeļus: vienu, kas savieno Lietuvu ar Zviedriju, un otro starp Somiju un Vāciju. Pēc otrā kabeļa bojājuma kuģis, šķiet, pildīja zigzaga manevrus, pacēla enkuru un turpināja braukt.

Amatpersonas norādīja, ka kuģa transponders incidenta laikā bija izslēgts. Izmeklētāji ziņoja, ka enkura un kuģa korpusa pārbaude atklāja bojājumus, kas atbilst scenārijam, kurā enkurs tika vilkts un kabeļi pārgriezti.

"Ļoti maz iespējams, ka kuģa kapteinis nebūtu pamanījis, ka viņa kuģis nolaida un vilka enkuru, samazinot ātrumu vairākas stundas un bojājot kabeļus," teica Eiropas izmeklētājs.

Analītiska kompānija, kas specializējas starptautiskajos jūras pārvadājumos, norādīja, ka nejaušas enkura vilkšanās iespēja ir "minimāla".

Yi Peng 3 no 2019. gada decembra līdz 2024. gada marta sākumam darbojās tikai Ķīnas ūdeņos. Pēc tam kuģis pēkšņi sāka pārvadāt Krievijas ogles un citus produktus, piestājot Krievijas ostās. Dienā, kad kuģi apstādināja Dānijas Jūras spēki, tas pārvadāja Krievijas mēslojumu.

ASV septembrī izdeva brīdinājumu par pastiprinātu risku Krievijas iejaukšanos zemūdens datu pārraides kabeļos.

Avots: Engadget

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti