Ķīna ir veiksmīgi veikusi vēl vienu sava Hyperloop analoga – magnetiskās levitācijas superātrvilciena, kuru plāno attīstīt līdz ātrumam 1000 kilometru stundā, testu.
Ķīnas Aizsardzības un rūpniecības korporācija (China Aerospace Science and Industry Corporation) veikusi jaunus superātrvilciena ar magnētisko levitāciju testus. Testi norisinājās 2 kilometru garā zema vakuuma caurulē Šansji provincē, ziemeļķīnā.
Valsts ziņu aģentūra Sīnua ziņoja, ka demonstrācija apliecināja progresīvās transporta sistēmas spējas veikt «kontrolētu navigāciju, stabilu levitāciju un drošu pieturēšanu».
Ķīnas sistēma, tāpat kā citas maglev tehnoloģijas versijas, izmanto magnētisko levitāciju, lai novērstu berzi starp vilcienu un sliedēm. Tas nodrošina vienmērīgāku un ātrāku kustību. Zema vakuuma caurules arī samazina gaisa pretestību, ļaujot vilcieniem pārvietoties ātrāk ar mazākiem enerģijas patēriņiem.
Lai arī daži rietumu mediji ziņoja, ka Ķīnas transporta sistēma nesen sasniegusi ātrumu 1000 km/h, tas neatbilst realitātei. Ziņojumā konkrēts sasniegtais ātrums netika minēts, bet tika norādīts, ka tehnoloģija vēl arvien "mēģina sasniegt" šos superaugstos ātrumus.
Priekšējie testi parādīja, ka transporta līdzeklis spēj attīstīt ātrumu vairāk nekā 623 km/h pilnmēroga izmēģinājumu trasē.
Pēc nesenajiem testiem Ķīnā, uzņēmumi ASV cer, ka šī ziņa varētu atjaunināt interesi (un, protams, investīcijas) par Hyperloop tehnoloģiju citās pasaules daļās.
Amerikāņu uzņēmuma HyperloopTT izpilddirektors Andrés de León komentēja:
«Nesenais Ķīnas sistēmas T-Flight panākums skaidri parāda, ka Hyperloop tehnoloģija nav tāla nākotnes sapnis, bet strauji tuvoties realitātei. Šis izrāviens uzsver gigantisko Hyperloop potenciālu kā nākotnes transportu, piedāvājot nebijušu ātrumu, efektivitāti un ilgtspēju».
Avots: Iflscience
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra