Straujā elektrisko transportlīdzekļu tirgus izaugsme Ķīnā nezaudē tempu. Oktobrī valsts aizņēma iespaidīgus 76% no pasaules elektrisko transportlīdzekļu tirgus, neskatoties uz tirdzniecības saspīlējumiem un rietumu valstu noteiktajiem tarifiem.
Saskaņā ar Ķīnas pasažieru automašīnu asociācijas datiem, no janvāra līdz oktobrim tika pārdoti 14,1 miljons Ķīnas elektrisko transportlīdzekļu. No tiem 69% tika iegādāti pašā valstī. Tas liecina par būtisko vietējā pieprasījuma lomu elektromobiļu tirgus attīstībā Ķīnā.
Kaut arī rietumu tarifi rada grūtības ķīniešu elektrisko transportlīdzekļu eksportā, iekšējais tirgus joprojām ir dzinējspēks. Pēc Starptautiskās Enerģētikas aģentūras datiem, gandrīz 60% no 2023. gada jaunajām elektromobiļu reģistrācijām bija Ķīnā. Ņemot vērā, ka klientūru veido tikai trīs reģioni - Ķīna, ES un ASV - ķīniešu tirgus kļūst par neapstrīdamo līderi.
Baidenas administrācija palielināja tarifus ķīniešu elektriskajiem transportlīdzekļiem līdz 100%. ES arī ieviesa tarifus līdz 35%, papildus jau esošajiem nodokļiem. Šie šķēršļi ir vērsti uz Ķīnas straujā elektromobiļu nozares pieauguma palēnināšanu.
Neskatoties uz izaicinājumiem, ko rada rietumu tarifi, Ķīnas iekšējā politika turpina veicināt pieprasījumu pēc elektromobiļiem. Valdība dubultoja subsīdijas līdz 20 tūkstošiem juaņu (€2600) pircējiem, kuri atgriež iekšdedzes dzinēju automašīnas. Tesla ir viena no kompānijām, kas no tā labvēlīgi gūst. Tā automašīnu pārdošanas apjomi Ķīnā 2024. gada trešajā ceturksnī pieauga par 7%.
Lai gan eksports uz rietumvalstīm sastopas ar grūtībām, ķīniešu automašīnu pārdošana Krievijā ir ievērojami pieaugusi. Saskaņā ar Ķīnas pasažieru automašīnu asociācijas datiem, eksports uz Krieviju pieauga par 109% pēdējo divu gadu laikā. Tajā pašā laikā eksports uz ASV samazinājās par 23%.
Avots: arenaev
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra