Aptuveni 10% spēļu izstrādātāju 2024. gadā zaudēja darbu. Tas ir atklāts ikgadējā videospēļu nozares stāvokļa aptaujā, kas tika veikta Game Developers Conference konferencē. Aptaujā piedalījās vairāk nekā 3000 izstrādātāju, un tā aptvēra dažādas tēmas, tostarp atbrīvošanu no darba industrijā un kādas spēles izstrādātāji izstrādā.
Masveida atlaišanas bija izplatītas spēļu industrijā pēdējo divu gadu laikā, padarot jautājumu par to ietekmi uz izstrādātājiem par vienu no būtiskākajiem aptaujā. Bez 10% izstrādātāju, kas zaudēja darbu, kopumā 41% respondentu apgalvoja, ka viņi kaut kādā veidā cieta atlaišanas dēļ, vai nu viņi tika atlaisti tiešā veidā, vai arī redzēja, kā atlaiž kolēģus vai darbiniekus citos departamentos. Aptaujā arī atzīmēts, ka cilvēku skaits, kas cietuši, potenciāli ir daudz lielāks, jo studenti un absolventi ziņo par sarežģījumiem, atrast darbu nozarē vispār.
Jautāti par iemeslu, ko uzņēmumi minēja atlaišanām, 22% atbildēja, ka tā ir restrukturizācija, bet 18% iemesls bija ieņēmumu kritums. 19% vispār nenorādīja nekādu atlaišanas iemeslu. Tomēr izstrādātājiem ir savs viedoklis par to, kāpēc atlaišanas turpinās.
Analizējot izstrādātāju atbildes par atlaišanu iemesliem, vairums bija vispārīgi apgalvojumi par pārmērīgu nozares izplešanos pandēmijas laikā. Uzņēmumi pieņēma darbā darbiniekus un studijas, cerot apmierināt pieprasījuma līmeni pēc spēlēm, kas mazinājās pēc ierobežojumu atvieglošanas, kas saistīti ar koronavīrusu. Tomēr daži izstrādātāji uzskata, ka atlaišanu iemesls ir daudz vienkāršāks. Tādas kompānijas kā Microsoft un Sony joprojām ziņoja par ieņēmumu pieaugumu, neskatoties uz daudziem atlaišanas un studiju slēgšanas raundiem. Tāpēc nav pārsteigums, ka 13% respondentu atlaišanu skaidro ar korporatīvo alkatību.
Bez atlaišanas pēdējo gadu laikā tika novērotas arī vairāku skaļu, augstbudžeta dzīvu pakalpojumu spēļu neizdošanās. Lai gan šajā jomā bija daži panākumi ar jaunām spēlēm, piemēram, Marvel Rivals, kopumā ir grūti izlaist dzīvu pakalpojumu spēli, kas var konkurēt ar gigantiem kā Fortnite, Roblox un Call of Duty. 2024. gads arī bija gads, kad Balatro, Animal Well un Astro Bot dominēja ziņu un balvu sarakstos, norādot uz lielāku apetīti uz mazāk mērogiem vienspēlētāju spēlēm. Interesanti, un varbūt uztraucoši, ka saskaņā ar aptauju vairāk kā 30% AAA-izstrādātāju strādā pie dzīvu pakalpojumu spēles.
Jautāti par viņu viedokli par dzīvu pakalpojumu spēlēm, aptaujā tika norādīts:
"Viena no lielākajām problēmām, kas tika minēta, bija tirgus piesātinājums, un daudzi izstrādātāji atzīmēja, cik grūti ir izlauzties un izveidot stabilu spēlētāju bāzi".
Avots: The Verge
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra