MegaBits.lv - ir tiešsaites žurnāls, kur tu vari atrast jaunumus un ziņas par mūsdienīgam tehnoloģijam


Atpakaļ
Tehnoloģijas

Jaunais transporta hidroplāns varēs lidot gan mazā augstumā virs ūdens, gan pacelties līdz pat 3000 metru augstumam

Jaunais transporta hidroplāns varēs lidot gan mazā augstumā virs ūdens, gan pacelties līdz pat 3000 metru augstumam
0 0 10 0

Aurora Flight Sciences ir prezentējusi hidroplāna ar ekrāna efektu konceptu, ko sauc par Liberty Lifter, kas tiek izstrādāts DARPA programmā. Lidaparāts ir paredzēts smagu kravu pārvadāšanai, izmantojot zemes efektu — parādību, kurā gaisa kuģis lido zemā augstumā virs ūdens virsmas, kas palielina tā aerodinamisko efektivitāti.

Pateicoties šai tehnoloģijai, Liberty Lifter var pacelties no ūdens virsmas, neprasot pacelšanās un nolaišanās skrejceļu, un pārvadāt lielas kravas ar lielu ātrumu, lidojot tikai 30 metru augstumā virs ūdens.

Jaunais transporta hidroplāns varēs lidot gan mazā augstumā virs ūdens, gan pacelties līdz pat 3000 metru augstumam

Viena no galvenajām šī projekta priekšrocībām ir tā spēja lidot ne tikai zemā augstumā, izmantojot zemes efektu, bet arī lielākos augstumos — līdz pat 3000 metriem. Tas atšķir Liberty Lifter no agrīnajiem ekrāna efekta lidaparātiem, kuri bija ierobežoti tikai ar zemu lidojumu augstumu. Turklāt hidroplāns spēj pacelties un nosēsties nemierīgā jūrā, kas paplašina tā iespējas darboties sarežģītos laikapstākļos.

Projekta mērķis ir izveidot lidaparātu, kas piemērots militārām un glābšanas operācijām. Liberty Lifter būs spējīgs pārvadāt kravas, kuru izmēri un svars ir līdzīgi tiem, ko var pārvadāt Boeing C-17 Globemaster III. Lidaparāts spēs darboties līdz pat 4 baļļu jūras apstākļos (viļņu augstums no 1,25 līdz 2,5 metriem) un pārsniegt attālumu līdz 6500 jūras jūdzēm (12 000 km).

Jaunais transporta hidroplāns varēs lidot gan mazā augstumā virs ūdens, gan pacelties līdz pat 3000 metru augstumam

Aurora norāda, ka demonstrācijas lidaparāta X-plane izstrāde, ar 65 metru spārnu platumu un 22 680 kg kravnesību, jau atrodas 1B fāzē. Šajā posmā tiek veikti testi, lai pārbaudītu konstrukciju reālos jūras apstākļos, kā arī vēja tunelī, lai novērtētu propellera efektivitāti.

Projekta nākamajā posmā (2. fāze) tiks veikts kritiskais konstrukcijas pārskats, pēc kura sekos 3. fāze — X-plane būvniecība. Demonstrācijas lidmašīnas lidojumi ir plānoti 2028. gadā, un tās maksimālā kravnesība sasniegs 81 000 kg.

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti