Jauns Counterpoint ziņojums liecina, ka Apple premium klases viedtālruņu īpašnieki ir gatavi atjaunināt savus modeļus katrus 2,75 gadus.
Tajā pašā laikā pamata iPhone versiju lietotāji neiebilst nedaudz pagaidīt un saglabā savas ierīces 3,15 gadus. Lai gan atšķirība var šķist neliela, tādā premium klases viedtālruņu tirgū, kurā Apple veicina dārgākus modeļus, tā norāda uz nopietnām pārmaiņām.
Kā izskaidrots ziņojumā, šo tendenci nosaka iPhone lietotāju domāšanas izmaiņas. Daudzi Pro-versiju īpašnieki (45% aptaujāto) uzskata sevi par "inovatoriem" jeb cilvēkiem, kas "pirmie pieņem jauno tehnoloģiju", savukārt vēl 25% respondentu uzskata sevi par "viedokļu līderiem", kuri var ietekmēt pirkuma lēmumus.
Šis pašizjūta veicina steidzamības sajūtu atjaunoties, bieži vien 2-3 gadu laikā pēc tālruņa izlaišanas. Jaunie CIRP dati (caur AppleInsider) apstiprina atjaunināšanas ciklu saīsināšanas tendenci: 2024. gada ceturtajā ceturksnī 36% iPhone lietotāju atjaunoja savu ierīci divu gadu laikā, salīdzinot ar 31% gadu iepriekš.
Īsāki atjaunināšanas cikli arī ietekmē sekundāro tirgu attīstību, jo arvien vairāk Pro modeļu nonāk otrreizējo tirdzniecības kanālos, un tiek prognozēts, ka atjaunotu ierīču pieejamība uzlabosies, it īpaši tādos reģionos kā Indija un Dienvidaustrumu Āzija, kur pieprasījums pēc lietotajiem iPhone ir ļoti augsts.
Tajā pašā laikā pamata iPhone modeļu lietotāji aizvien biežāk pārslēdzas uz Pro līniju, kas viņus piesaista ar "ekskluzīvām funkcijām": piemēram, modernām kamerām, ProMotion displejiem un premium materiāliem. Ziņojumā arī tika pievērsta uzmanība tam, kā Apple spēj piesaistīt lietotājus no Android ierīcēm: gandrīz 50% aptaujāto iPhone īpašnieku iepriekš izmantoja Android ierīces, un visvairāk cietušie zīmoli šajā gadījumā bija Samsung un Google.
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra