MegaBits.lv - ir tiešsaites žurnāls, kur tu vari atrast jaunumus un ziņas par mūsdienīgam tehnoloģijam


Atpakaļ
Ierīces

"Jums neizdosies": PlayStation "tēvs" atklāj, kā Sony neticēja konsoles panākumiem un pareģoja tās neveiksmi.

"Jums neizdosies": PlayStation "tēvs" atklāj, kā Sony neticēja konsoles panākumiem un pareģoja tās neveiksmi.
0 0 6 0

Kens Kutaragi, kuru dēvē par "PlayStation tēvu", dalījās atmiņās par to, kā 90. gadu sākumā Sony skeptiski izturējās pret ideju radīt spēļu konsoli. Viņš par to stāstīja uzstāšanās laikā Tokyo Games Show.

Pēc Kutaragi vārdiem, PlayStation komanda sastapās ar ievērojamu pretestību gan uzņēmuma iekšienē, gan no potenciālajiem partneriem.

«Mēs apmeklējām desmitiem, ja ne simtiem uzņēmumu, tikāmies ar daudziem spēļu izstrādātājiem. Tie bija neaizmirstami momenti. Bet viņi neizrādīja interesi. Mums vienkārši teica: "Nedari to. Daudzi uzņēmumi to mēģināja, bet neviens no tiem neguva panākumus. Jūs cietīsit neveiksmi"», — atceras Kutaragi.

Skepticisms par PlayStation projektu bija saprotams. Tajā laikā spēļu konsoles tirgu kontrolēja Nintendo un Sega. Kaut arī PlayStation bija jaudīgāka aparatūra salīdzinājumā ar Genesis, SNES vai 32X perifēriju, Sega gatavojās izlaist savu jauno Saturn konsoli gandrīz vienlaikus ar PlayStation.

PlayStation izstrāde sākās pēc neveiksmīga mēģinājuma Sony sadarboties ar Nintendo CD piedziņas izveidē SNES konsolei. Pēc šī partnerības pārtraukuma Kutaragi un viņa komanda nolēma izstrādāt savu spēļu sistēmu.

Neskatoties uz visiem šķēršļiem, PlayStation nonāca tirgū 1994. gadā un būtiski izmainīja spēļu industriju. Sony izdevās kļūt par vienu no vadošajiem uzņēmumiem videospēļu jomā, saglabājot šo statusu četru konsoles paaudžu laikā.

Kutaragi ir vislabāk pazīstams kā oriģinālās PlayStation, PlayStation 2 un PlayStation 3 arhitekts. Inženieris pameta Sony 2007. gadā pēc sarežģītā trešās konsoles palaišanas, kas sākotnēji maksāja Sony miljardiem dolāru zaudējumos.

Līdzīgu situāciju piedzīvoja Microsoft 2001. gadā, kad iznāca ar savu pirmo Xbox konsoli. Tai vajadzēja konkurēt ar jau labi zināmajām Sega Dreamcast un PlayStation 2. Vēlāk Sega pārtrauca konsoles ražošanu, atstājot tirgū trīs galvenos spēlētājus: Sony, Nintendo un Microsoft.

Atsauce: VGS, Gamespot

Saistītie Tagi:

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti