ES ir "iedevusi zaļo gaismu" papildu tarifiem Ķīnā importētajām elektroautomašīnām — tie sāk darboties no šodienas un būs aktīvi nākamos 5 gadus.
Iepriekšējās Ķīnas sarunas ar Briseli nebija veiksmīgas, tomēr tās turpināsies, lai censtos panākt vienošanos par cenām.
Tarifa lielums būs atkarīgs no zīmola: visaugstākais sasniedz 35,7% — tiem, kas nesadarbojās izmeklēšanā; savukārt ražotāji, kas sadarbojās ar ES, saņems tarifu 20,7% vai mazāk (tādiem kā Tesla, kuri iesniedza "pamatotu pieprasījumu individuālai izpētei").
- Tesla: 7,8%
- BYD: 17%
- Geely: 18,8%
- SAIC: 35,3%
ES uzskata, ka papildu tarifi (agrāk bija 10% ievedmuita) ir nepieciešami, lai kompensētu Ķīnas subsīdiju sekas: Pekina pietiekami dāsni finansē savu iekšējo elektrotransporta sektoru, kas ļauj vietējiem ražotājiem pārdot automašīnas par zemākām cenām nekā Eiropas konkurentiem. Tā rezultātā Ķīnas elektroauto pārdošana Eiropā pieauga ārkārtīgi strauji: to tirgus daļa pieauga no 1,9% 2020. gadā līdz 14,1% 2024. gada otrajā ceturksnī.
Eiropas Komisija atzīmē, ka Ķīnas ražošanas jaudas, kas sasniedz 3 miljonus automašīnu gadā, divkāršo ES tirgus lielumu. Tāpēc, ņemot vērā 100% tarifus, kas ieviesti uz elektrotransportiem no Ķīnas ASV un Kanādā, visredzamākais pārdošanas tirgus viņiem ir Eiropa.
Avots: Eiropas Komisija, Euronews, Forbes
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra