Tagad "finfluenceri" un viņu kriptopublicējumi (pat neapmaksātie un kriptomēmes) tiks uzmanības centrā Finanšu uzvedības pārvaldē (FCA).
17. jūlijā britu finanšu regulatora izdotās jaunās norādes par finanšu reklāmu sociālajos tīklos attiecas arī uz kriptomēmēm, ko publicē blogeri. Tagad šādi publicējumi jāpapildina ar noteiktiem brīdinājumiem.
Pār ļoti daudziem Lielbritānijas iedzīvotājiem tiek rādītas finanšu reklāmas no nepiemērotiem avotiem.
Mēs pastiprināsim savu darbu, lai likvidētu nelikumīgas finanšu reklāmas, jo īpaši tās, kas tiek atrastas sociālajos medijos. #financialpromotions#financialserviceshttps://t.co/sK8r5ExxVm
— Finanšu uzvedības pārvalde (@TheFCA) 17. jūlijs 2023
Regulators kriptovalūtu sauc par "augsta riska ieguldījumu", tāpēc visām reklāmām vai finanšu konsultācijām, kas saistītas ar to un publicētas bez FCA atļaujas, var tikt uzskatītas par noziegumu, par kuru var piespriest līdz pat 2 gadu ieslodzījumu, neierobežotu sodu vai pat divkāršu sodu.
Tomēr likums attiecas pat uz reklāmām, kas tiks publicētas ārpus Lielbritānijas, ja tās var ietekmēt valsts iedzīvotājus.
No 8. oktobra FCA aizliedz izmantot finanšu stimulus kriptovalūtas reklāmās - piemēram, "drauga bonuss". Turklāt kriptovalūtu biržām ir jāskaidri brīdina par riskiem un jānodrošina 24 stundas domāšanai jauniem investoriem.
Pārvalde uzskata, ka ceturksnī 2022. gadā 69% kriptokampaņu reklāmas sociālajos medijos un vietnēs tika mainītas vai atceltas pēc tās iejaukšanās.
Publikam ir iespēja sniegt komentārus par jaunajām norādēm līdz 11. septembrim.
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra