Pēc Amerikas ierakstu asociācijas (RIAA) datiem pagājušajā gadā patērētāji iegādājās 43 miljonus vinila plāksnīšu. Tas ir par 6 miljoniem vairāk nekā CD disku skaits, kas tika pārdoti 2023. gadā. Šāda situācija atkārtojas jau otro gadu pēc kārtas kopš 1987. gada. Statistika atspoguļo stabilu vinila pārdošanas pieaugumu 17 gadu garumā.
Vinils, kas parasti ir dārgāks nekā jaunāks formāts, arī pārsniedza CD disku pēc ieņēmumiem. Tādējādi plāksnīšu pārdošanas rezultātā tika iegūti 1,4 miljardi dolāru salīdzinājumā ar 537 miljoniem dolāru no kompakt diskiem. RIAA pārskats parāda, ka arī CD diskos iegūtie ieņēmumi ir pieauguši. Tāpat 2023. gadā cilvēki faktiski iegādājās aptuveni par 700 tūkstošiem CD disku mazāk nekā iepriekšējā gadā. Interesanti, pagājušajā gadā tika pārdoti gandrīz pusmiljons kasete.
Tajā pašā laikā ir vērts atzīmēt, ka 2023. gadā vislielāko ieņēmumu deva mūzikas straumēšana (apmaksātas abonementa pakalpojumi, digitālais radio, reklāmu atbalsta servisi) — 14,4 miljardi dolāru vai 84% no kopējā apjoma. Šis apjoms ir jauns rekords pēc RIAA datiem. Mūzikas pārdošanas fiziskos nesējos ienākumu ir tikai 11%, bet digitālās lejupielādes un sinhronizācijas nodrošina tikai 5% no kopējiem ieņēmumiem.
RIAA izpilddirektors Mičs Gleizers norādīja, ka šogad pieaugums notiek, neraugoties uz "augošo draudu no ģenerējošā intelekta", kas, pēc RIAA viedokļa, apdraud mūzikas "dinamisko attīstību un kultūras pārklājumu".
Avots: The Verge
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra