Garantētie cenu samazinājumi un dažas "neparedzamas problēmas" ir samazinājušas Tesla peļņu - pirmajā ceturksnī uzņēmums nopelnīja 1,13 miljardus ASV dolāru (par 55% mazāk nekā iepriekšējā gadā).
Uzņēmuma kopējā ieņēmumu summa samazinājās par 9% - līdz 21,3 miljardiem ASV dolāru.
Tesla ziņotajā pirmajā ceturksnī atzīmēja, ka saskaras ar "daudzām problēmām" - ieskaitot konfliktu Krievu jūrā, Gigafactory Berlin ugunsgrēku un Model 3 modernizēšanas pakāpenisku attīstību savā Fremontas rūpnīcā. Uzņēmums arī norāda, ka globālais elektroautomobiļu pārdošanas spiediens turpina pastāvēt, jo daudzi autoražotāji dod priekšroku hibrīdautomobiļiem. No otras puses, šāds pieeja nozīmē, ka viņi turpina iegādāties regulējošos kredītus Autoražotāji, kas neatbilst valstu vides normām un vēlas izvairīties no problēmām ar regulatoriem, ir spiesti iegādāties tā sauktos normatīvos kredītus no citiem uzņēmumiem, kas atbilst prasībām - piemēram, no Tesla, kas ražo tikai elektroautomobiļus - šajā jomā Maskas uzņēmums nopelnīja 422 miljonus ASV dolāru.
"Elektroautomašīnu ieviešanas attīstība visā pasaulē turpinās saskarties ar spiedienu, un daudzi citi autoražotāji atteicas no elektroautomobiļiem, aizstājot tos ar hibrīdiem. Mēs uzskatām, ka tas nav pareizais stratēģiskais ceļš, un elektroautomobiļi galu galā dominēs tirgū", - norādīja Tesla galvenais izpilddirektors Elon Maska ziņojuma laikā.
Tajā pašā laikā pēc finanšu rezultātu publicēšanas Tesla akcijas pieauga par 12% - visticamāk, ieguldītājus iedvesmoja uzņēmuma paziņojumi par nākotnes produktiem (īpaši plāni atvērt vairākas lētākas automašīnas sākot no 2025. gada sākuma).
"Šie jaunie transportlīdzekļi, ieskaitot pieejamākas modeļus, izmantos nākamās paaudzes platformas aspektus, kā arī mūsu esošo platformu aspektus," - sacīja Maska. "Un mēs spēsim tos ražot uz tām pašām ražošanas līnijām, kur mēs radām esošo automašīnu klāstu".
Teslas elektroautomobiļu pārdošanas ir pieaugušas pēdējo gadu laikā, sasniedzot jaunu rekordu 1,8 miljonus vienību 2023. gadā. 2024. gada pirmajā ceturksnī uzņēmums piegādāja 386,810 automašīnas (par 20% mazāk nekā 484,507 automašīnas, kas piegādātas pēdējā ceturksnī 2023. gadā un par 8,5% mazāk nekā 2023. gada pirmajā ceturksnī).
Tagad uzņēmuma vienīgais jaunais modeļis ir dārgais (un pieprasīgs) Cybertruck; automašīnu ražotājs ir arī izlaidis jaunas esošo modeļu variācijas, tostarp Tesla Model 3 Performance. Janvāra ziņojuma laikā Maska norādīja, ka mazāka un lētāka elektroautomobiļa ražošana sāksies 2025. gada beigās Tesla ražotnē Teksasā, bet pēc tam tiks paplašināta uz vēl nav izbūvētas ražotnes Meksikā. Trīs mēnešus vēlāk plāni šķietami mainījās par labu robota taksijiem (uz bāzes par lētāku automašīnu $25 tūkst.), kas, visticamāk, tiks prezentēts augustā.
Pirms dažām nedēļām Tesla samazināja 10% no darbaspēka un pievērsās restrukturizācijai, kas vērsta uz autonomiju. Divi augsta līmeņa vadītāji - Dru Baglino, vecākais viceprezidents silu agregātiem un enerģētikai Tesla, un Rohan Patell, viceprezidents valsts politikai un biznesa attīstībai - arī ir pametuši uzņēmumu. Teslas finanšu direktors Vaibhav Tanedža sagaida, ka darbaspēka samazinājuma ietaupījums pārsniegs 1 miljardu ASV dolāru gadā.
Avots: TechCrunch
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra