Google ir atlikusi savu plānu pakāpeniski izbeigt sīkdatnes visiem Chrome lietotājiem. Vēl pirms dažiem mēnešiem šis meklētājuzņēmums plānoja pārtraukt trešo pušu sīkdatņu izmantošanu līdz vidum 2024. gadam. Taču tagad Google ir atlikusi šo soli vismaz līdz 2025. gadam.
Alphabet atklāja savā blogā, ka joprojām sadarbojas ar reklāmas industrijas pārstāvjiem un regulējošajām iestādēm (ieskaitot Lielbritānijas Konkurences un tirgus uzraudzības iestādi, kas veic pārbaudi Google prakses) šī plāna ietvaros. Google norādīja, ka cer atbrīvoties no trešo pušu sīkdatnēm sākotnējā 2025. gadā, ja izdosies vienoties ar regulējošajām iestādēm.
«Mēs apzināmies pastāvīgās problēmas, kas saistītas ar dažādu atsauksmju no nozares, regulējošo iestāžu un attīstītāju saskaņošanu, un turpināsim cieši sadarboties ar visu ekosistēmu», — teica uzņēmums.
Google apspriež savu plānu par sīkdatņu aizstāšanu ar izdevējiem, mārketinga speciālistiem un regulējošajām iestādēm. Parasti mārketinga speciālisti izmanto šīs sīkdatnes, lai sekotu cilvēku aktivitātei internetā un pielāgotu reklāmas saskaņā ar Privacy Sandbox ierosmi.
Google lēmums pakāpeniski atteikties no sīkdatnēm atkārto Apple soļus, kas 2021. gadā satricināja digitālās reklāmas tirgu, ierobežojot reklāmdevēju piekļuvi lietotāju datiem savā operētājsistēmā. Tomēr, kad tehnoloģiju giganti saskaras ar pastiprinātu antimonopolu kontroli, daži eksperti ir noraizējušies par to, ka Google, atteikties no sīkdatnēm, var palielināt savu varu digitālās reklāmas tirgū, kurā tā jau spēlē dominējošu lomu.
Avots: bloomberg
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra