MegaBits.lv - ir tiešsaites žurnāls, kur tu vari atrast jaunumus un ziņas par mūsdienīgam tehnoloģijam


Atpakaļ
Tehnoloģijas

Svešzemju svētki: GTC 2025, Pat Gelsingers saka, ka NVIDIA ir paveicies pārdot mikroshēmas par 10 000 reižu augstāku cenu, nekā nepieciešams mākslīgā intelekta vajadzībām.

Svešzemju svētki: GTC 2025, Pat Gelsingers saka, ka NVIDIA ir paveicies pārdot mikroshēmas par 10 000 reižu augstāku cenu, nekā nepieciešams mākslīgā intelekta vajadzībām.
0 0 3 0

Nesen atlaistais Intel vadītājs Pēts Gelsingers atkārtoti stāsta par savu nostāju, ka NVIDIA līderim Džensenam Huanam ir paveicies, taču šoreiz to izskaidro dziļāk.

Grafiskie procesori ir bijuši centrā mākslīgā intelekta tehnoloģijās, un NVIDIA šobrīd ir viens no dārgākajiem uzņēmumiem pasaulē, kamēr Intel ir krīzē. Taču tā nebija vienmēr. 15-20 gadus atpakaļ Intel procesori dominēja skaitļošanas tehnikā, jo tie spēja tikt galā ar visām galvenajām slodzēm. Šajā laikā Intel zaudēja iespēju ar Larrabee, projektu, kurš centās izveidot grafisko procesoru, izmantojot x86. NVIDIA izvēlējās koncentrēties tieši uz grafiskajiem procesoriem un guva panākumus.

«CPU bija kalna karalis [2000. gadu vidū], un es apsveicu Džensenu par viņa neatlaidību, kad viņš teica: «Nē, es nemēģinu izveidot vienu no tiem, es cenšos izpildīt slodzi, sākot ar grafiku. Jūs zināt, tas kļuva par plašāku skatījumu. Un tad viņam paveicās ar mākslīgo intelektu, un kādā brīdī, kad es to ar viņu apspriedu, viņš teica: «Nē, man tiešām paveicās ar AI slodzi, jo tai nepieciešama šāda veida arhitektūra,» teica Gelsingers.

Viena no iemesliem, kāpēc Larrabee tika atsaukts kā grafiskais procesors 2009. gadā, bija tā nespēja konkurēt ar AMD un NVIDIA tajā laikā. Daļēji tas bija saistīts ar Intel vēlmi nodrošināt maksimālu Larrabee programmējamību, kas izraisīja svarīgu GPU fiksēto funkciju elementu, piemēram, rastrēšanas operāciju bloku trūkumu. Tas ietekmēja veiktspēju un palielināja programmatūras izstrādes sarežģītību.

«Man bija labi pazīstams projekts nozarē ar nosaukumu Larrabee, kas centās apvienot programmējamību no centrālā procesora ar [grafiskā procesora] arhitektūru, kas orientēta uz caurlaidspēju, un es domāju, ka ja Intel būtu palikusi šajā ceļā, jūs zināt, nākotne varētu būt citāda. Es ļoti cienu Džensenu, [jo] viņš palika uzticīgs veiktspējai skaitļošanā».

Pretēji AMD un NVIDIA grafiskajiem procesoriem, kuri izmanto savu instrukciju kopas arhitektūru (ISA), Intel Larrabee izmantoja x86 ISA ar īpašiem paplašinājumiem. Tas nodrošināja priekšrocību vispārējas nozīmes paralēlo aprēķinu slodzēm, bet trūkums bija grafiskajām lietojumprogrammām.

«Šodien mēs domājam par slodzes apmācību, labi, bet jums būs jānodrošina kaut kas daudz vairāk optimizēts slēdzieniem. Jūs zināt, ka GPU ir pārāk dārgi — es apgalvoju, ka tas ir 10 000 reižu dārgāks nekā nepieciešams [šajā posmā]»

Rezultātā Intel Larrabee tika pārveidots par Xeon Phi procesoru superdatoriem 2010. gadā. Tomēr tas neieguva popularitāti, jo tradicionālās GPU arhitektūras iegādājās vispārējas nozīmes skaitļošanas iespējas caur CUDA struktūru, kā arī OpenCL/Vulkan un DirectCompute API. Pēc tam, kad Xeon Phi neattaisnoja cerības, Intel pārtrauca projektu. Kas zina, varbūt kādā posmā NVIDIA zaudēs priekšrocību savu risinājumu augstās cenas dēļ, tāpat kā Intel zaudēja par tehnoloģisko neatbilstību.

Avoti: Tom's Hardware, Wccftech

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti