MegaBits.lv - ir tiešsaites žurnāls, kur tu vari atrast jaunumus un ziņas par mūsdienīgam tehnoloģijam


Atpakaļ
Ierīces

PS5 Pro: ko gaidīt no Sony jaunās konsoles

PS5 Pro: ko gaidīt no Sony jaunās konsoles
0 0 20 0

Nesenā PS5 Pro (Trinity kodējuma nosaukums) raksturlielumu noplūde ir beidzot izkliedējusi visas šaubas - jaunā Sony konsolē tiks izlaista šajā rudenī. Ko tieši spēlētāji var sagaidīt no mid-gen?

Aktuālo PS5-Slimkas tika izlaista 2023. gadā beigās

Digital Foundry kanāla speciālisti, kas ir pazīstami ar detalizētām tehnikas un grafikas analīzēm spēlēs, kopā ar insaidēru Tomu Hendersonu apstiprināja PS5 Pro iekšējās dokumentācijas noplūdi. Starp citu, Sony šķiet, ir sākusi iekšēju izmeklēšanu un, visticamāk, pastiprinās iekšējās drošības pasākumus. Digital Foundry redaktori izdeva īpašu podkāstu izlaidumu Direct Special, kas ilgst vairāk nekā stundu un pievēršas konsoles atjauninājumu analīzei, kura tika izlaista 2020. gada beigās un nesen iekļuva "otrajā dzīves cikla pusē".

PS5 Pro (priekšnoteikumu) specifikācijas. Salīdzinājums ar PS5, PS4/PS4 Pro

Sākotnēji - PS5 Pro priekšnoteikumu galvenās tehniskās specifikācijas. Lai padarītu datus vienkāršākus un ērtākus, mēs apkopojām datus tabulā un norādījām atbilstošos parametrus aktuālajam PS5 un arī vairākiem PS4/PS4 Pro

PS5PS5 ProPS4PS4 Pro
GPU36 AMD RDNA2 skaitļošanas bloki, līdz 2,23 GHz (mainīgs biežums)60 AMD RDNA3 skaitļošanas bloki, 2,18 GHz18 Radeon GCN skaitļošanas bloki, 800 MHz36 uzlaboti GCN skaitļošanas bloki, 911 MHz
CPU6 nm, 8 brandu/vītas, AMD Zen 2, līdz 3,5 GHz (mainīgs biežums)6 nm, 8 brandu/vītas, AMD Zen 2, līdz 3,85 GHz (mainīgs biežums)28 nm, 8 brandu/vītas, AMD Jaguar, 1,6 GHz16 nm, 8 brandu/vītas, AMD Jaguar, 2,1 GHz
RAM, interfeisu platums un caurspīdīgums16 GB GDDR6 (14 Gbit/s), 256 biti, 448 GB/s16 GB GDDR6, (18 Gbit/s), 256 biti, 576 GB/s8 GB GDDR5, 256 biti, 176 GB/s8 GB GDDR5 (+ 1 GB DDR3), 256 biti, 218 GB/s
Pieejamais operatīvās atmiņas apjoms spēlēm, GB12,513,755,5
Teorētiskā veiktspēja, TFLOPs (FP32)10,3 teraflopi33,5 teraflopi1,8 teraflopi4,2 teraflopi
Maksimālā enerģijas patēriņa (spēļu laikā), W205n/a148 (79 - PS4 Slim)154
Ieteicamā mazumtirdzniecības cena ASV$500 ($400 par driveless versiju)$600 (prognozēts) par modeli bez diska$300$400

Galvenās atšķirības PS5 Pro - Digital Foundry analīzes galvenie teze

  • Attiecībā uz PS5 Pro CPU, šeit nav gaidāmu lielu izmaiņu, izņemot maksimālā darba biežuma paaugstināšanos līdz 3,85 GHz (+10%). Kā šis turbo režīms noderēs praksē spēlēs, vēl nav pilnībā skaidrs. Arvien vairāk un vairāk šī paaudzes konsoles spēles saskaras ar ierobežojumiem CPU, bet ir maz ticams, ka pārejot no PS5 uz PS5 Pro būs pamanāms jebkāds būtisks kadrus biežuma pieaugums. Kā saka Richard Ledbetter no Digital Foundry, ierobežojumi spēlēs, kas vairāk paļaujas uz CPU, nenotiks nekur un PS5 spēlēs 30 fps nebrīnumainā kārtā nepārvērtīsies par 60 fps PS5 Pro. Tomēr šie 10% turbo režīmā var nodrošināt stabilāku biežumu 30 fps spēlēs, kurām pašlaik ir problēmas ar CPU ierobežojumiem.
  • Galvenā atšķirība starp PS5 un PS5 Pro ir GPU - skaitļošanas bloku ievērojams palielinājums (no 36 līdz 60), kā to darīja agrāk Microsoft ar Xbox Series X arhitektūru, nodrošinās nominālās veiktspējas paaugstināšanos no 10,3 teraflops līdz 33,5 teraflops, bet reālais palielināsies aptuveni par 45% (tieši šo vērtību Sony norāda dokumentācijā izstrādātājiem). Praksē rētēšanas veiktspēja palielināsies līdz pat 3-4 reizes - attīstītājiem vairs nevajadzēs pieņemt kompromisus un izvēlēties konkrētus efektus (ēnas, atspulgi, globālais apgaismojums, utt.). Sasniegt "Cyberpunk 2077" līmeni ar RTX 4090 visticamāk nebūs iespējams, bet PS5 Pro spēles būtiski uzlabosies.
  • GPU ir tikai viens no būtiskajiem faktoriem reālo veiktspēju vienādojumā. Cits ne mazāk nozīmīgs faktors ir atmiņa. Šeit PS5 Pro piedāvās arī vairākas svarīgas atjauninājums. Saglabājot to pašu daudzumu un veidu, atmiņas biežums palielināsies no 14 līdz 18 Gbit/s, bet maksimālais caurspīdīgums pieaugs no 448 GB/s līdz 576 GB/s. Faktiskais caurspīdīgums var pieaugt vēl vairāk, pateicoties arhitektūras uzlabojumiem. Ir uzskats, ka PS5 Pro GPU būs atšķirīgs ar dažādām RT arhitektūras uzlabojumiem, kuriem AMD plāno nākotnes RDNA 4 videokartēm. Tās uz papīra izskatās cerīgi, bet ir svarīgi atzīmēt, ka lielā mērā PS5 Pro grafiskā veiktspēja tiks sasniegta, palielinot skaitļošanas blokus - PS5 Pro GPU kristāls ir daudz lielāks laukā nekā PS5 GPU.
  • PS5 Pro ieviesīs aparatūras ML-paaugstēšanas PSSR - Nvidia DLSS analogs, kas kvalitatīvi paildzinās 1080p līdz 4K 2 ms par kadru (atbilst FSR 2 ātrdarbībai). 120 Hz kadrs izmaksās 8,3 ms, 60 Hz kadrs - 16,7 ms, bet 30 fps izmaksās 33,3 ms. Tāpēc 4K/120 fps vai 8K/60 fps, uz ko Sony ir vērsta nākamajā paaudzē, pagaidām rada jautājumu zīmi. Tā kā paaugstinātājs ir atpakaļ saderīgs ar PS5 spēlēm, attīstītājiem būs pietiekami ar nelielām atjaunojumām, lai nodrošinātu PSSR atbalstu (spēles nevajadzēs pārstrādāt). Tehnoloģija ir spējīga uzlabot grafiku spēlēs, kurām veiktspēju ierobežo tieši GPU.
  • Noplūdes PS5 Pro failos minēts arī Sony pašas izstrādātais ML procesors, kas paredzēts mākslīgā intelekta uzdevumu apstrādes aparatūras paātrināšanai, ko, šķiet, integrējuši APU. Tā veiktspēja ir 300 TOPS (triljoni operāciju sekundē).
  • PS5 Pro attīstītājiem izdevies atvēlēt papildus 1,2 GB sistēmas atmiņas - jā, PS5 pietiek ar atmiņu, lai parādītu 4K attēlu, bet par papildu garantijām tās noteikti nebūs liekas. Piemēram, PSSR prasa 250 MB atmiņas (180 MB PSML bibliotēkai un 64 MB pašai spēlei). Turklāt stiepes sekošanas efekti (īpaši BVH struktūras, kas izmantojas atstarotu stūriņu aprēķiniem) ir diezgan atkarīgi no atmiņas. Izstrādātāji noteikti atradīs, kur pielietot šos papildu 1,2 GB atmiņas.
  • PS5 Pro parasti maksās ne mazāk kā $600 par driveless versiju, uzskata Digital Foundry.

Upgrade uz PS5 Pro un spēļu konsoļu nākotne

Galvenokārt: no vienas puses, PS5 Pro novērš galvenās trūkumus, kas ir raksturīgi aktuālajai PS5 - trūkst normāla DLSS skalētāja analogu (neironu tīklu, ar aparatūras paātrinājumu) un vājā rēķināšanas kļūdu dēļ (grafikas artefakti un citi kompromisi). Būtībā ir iespējams izcelt trīs galvenās PS5 Pro priekšrocības salīdzinājumā ar bāzes PS5 - augstāks kadrus biežums, ievērojami uzlabota grafika un uzlabots rēķināšanas kļūdu veids. No otras puses, šobrīd PS5 Pro neizskatās tik plaša apjoma atjauninājums, kā to toreiz bija PS4 Pro laikā. Pilnīgi nevar izslēgt kādas iespējamās pārsteigumus paziņojuma laikā, bet šobrīd tas šķiet ļoti maz ticams.

Galvenais jautājums ir kā Sony plāno reklamēt PS5 Pro un vai šīs priekšrocības būs pietiekamas, lai pārliecinātu cik vien iespējams lielu skaitu patērētāju atjaunoties? Atbildi varēsim saņemt tikai laikā. Driski varētu uzdrošināties prognozēt, ka GTA VI, Death Stranding 2 un citas spēles var labi palīdzēt Sony pārdot PS5 Pro kā šīs paaudzes visvarenāko konsoles bez papildu argumentiem. Viss norāda uz to, ka Microsoft nav ieinteresēts tieši atbildēt PS5 Pro ar vēl spēcīgāku Xbox, visticamāk, viņi paātrinās nākamās paaudzes konsoles iznākšanu.

Tajā pašā laikā jau tagad PS5 Pro skaidri norāda uz spēļu tehnoloģiju attīst

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti