Neskatoties uz daudziem viedokļiem, personālie datori spēlēs jūtas diezgan pārliecinoši. Plaša mēroga pētījums par spēlēm datoros un citur liecina par pieaugumu uz konsoļu stagnācijas fona.
Pēdējā laikā bieži var dzirdēt viedokli, ka nākotne pieder konsolēm, bet PC tirgus ir bezperspektīvs. Epyllion veiktais pētījums, kas tiek prezentēts vairāk nekā 200 slaidu veidā, pilnībā to noliedz. Datoru spēļu tirgus varētu būt vienīgais, kurš kopš 2011. gada rāda nepārtrauktu izaugsmi. Līdz ar to, ka konsoles pēdējos 5 gadus stagnē, un mobilais tirgus demonstrē gandrīz nemanāmu kritumu.
No slaida viegli redzams, ka līdz 2024. gadam lietotāju izdevumi uz konsolēm, kopā ar Nintendo Switch, veido $18 miljardus, kamēr PC spēlētāji iztērēja $30 miljardus. Taču pat kopā tiem ir tālu līdz $83 miljardu lielajam mobilajām spēlēm, kas veido 55% tirgus. Grafika labi demonstrē tendences. Konsoļu tirgus izaugsme apstājās 2020. gadā, un kopš tā laika ir bijuši tikai salīdzinoši mazi kritumi un pacēlumi. Mobilais segments apstājās un pēdējos trīs gadus gandrīz nemanāmi samazinās.
Ceturtais pēc ienākumiem ir pārnēsājamo konsoļu spēles — spēlētāji tām iztērēja $9 miljardus. Šis segments arī nepārtraukti aug, bet ļoti lēni. Par spīti daudzu uzņēmumu pūlēm, virtuālās realitātes spēles nav guvušas plašu popularitāti un ienesušas līdz $2 miljardiem.
Epyllion analītiķi nosauc iemeslus PC spēļu panākumiem:
- Lielāka spēļu izvēle nekā uz konsolēm, pat kopā
- Lielāks dažādu sociālo kategoriju klāsts
- Daudzuzdevumu veikšana (caur Alt+Tab var ātri piekļūt ceļvežiem, pārraidēm, redaktoriem utt.)
- Zemākās (par spīti vispārējam viedoklim) minimālās ieejas izmaksas
- Labākā iespējamā veiktspēja
- Lielāka savietojamība ar perifēriju — pelēm, klaviatūrām, kontrolieriem utt.
- Lielāka pieejamība agrīnajam piekļuves spēlēm
Veiksmīgu faktoru, kas aug, nosaukums ir:
- Vairāk spēļu izlaišanas katru gadu
- Daudzu konsoļu spēļu pieejamība platformā (Sony sāka publicēt daudzas spēles no PS, Xbox publicē visas)
- Augstākā līmeņa Roblox spēles pieejamas tikai uz PC un citi faktori, kas saistīti ar servisu
- Pārnēsājamo pilnībā saderīgu Windows-konsoļu segmenta pieaugums
Diagramma pa platformām neietver ierīču pirkumu, bet satur, piemēram, izdevumus uz ādiņām un citiem līdzīgiem pirkumiem. Tie ir ļoti lieli: tikai Counter Strike tirgus veido aptuveni $5 miljardus un ir saistīts tikai ar PC. Kopumā izdevumi spēlēm pēdējā laikā palēninājās, bet atjaunoja pieaugumu pagājušajā gadā.
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra