Sanfrancisko AI jaunuzņēmums nolēma "paķircināt" cilvēkus un palaist reklāmu, aicinot nenolīgt dzīvos darbiniekus, bet gan izmantot mākslīgā intelekta tehnoloģijas.
Runa ir par Y-Combinator atbalstītu uzņēmumu Artisan, kas pārdod klientu apkalpošanas un pārdošanas programmatūru. Tas reklamē savu produktu kā “mākslīgā intelekta darbiniekus” un nesen izplatīja reklāmu ar saukli “Beidziet nolīgt cilvēkus”.
Papildus reklāmas stendos iekļauti ziņojumi par tehnoloģijas priekšrocībām salīdzinājumā ar parastiem cilvēkiem, piemēram, “mākslīgā intelekta darbinieki nesūdzas par darba un privātās dzīves līdzsvaru”.
Internetā Artisan ideju kritizēja diezgan skarbi. Tomēr jaunuzņēmuma vadītājs Džaspārs Karmails-Džeks aizstāv reklāmas vēstījumu, norādot, ka tas ir “antiutopisks, tāpat kā AI”.
“Mēs vēlējāmies radīt kaut ko, kas piesaistītu uzmanību – un to nav iespējams izdarīt ar garlaicīgiem paziņojumiem,” piebilda Karmails-Džeks.
Galvenais Artisan produkts ir “pārdošanas aģents” vārdā Ava, kas it kā automatizē darbu ar potenciālajiem klientiem. Uzņēmums apgalvo, ka tas darbojas bez cilvēka iesaistes, un tā “alga” ir par 96% mazāka nekā “dzīvā” speciālista atalgojums.
Avots: ArsTechnica
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra